اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شمار شهدای غزه از 21 هزار و 600 نفر فراتر رفت

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین با اشاره به شهادت 21 هزار و 672 فلسطینی در غزه، گفت که 70 درصد از قربانیان حملات صهیونیستها، زنان و کودکان هستند.

شمار شهدای غزه از 21 هزار و 600 نفر فراتر رفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز شنبه خبر داد که از هفتم اکتبر تا کنون، در پی حملات رژیم صهیونیستی، ۲۱ هزار و ۶۷۲ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۵۶ هزار و ۱۶۵ نفر هم زخمی شدند.

خبرگزاری سما به نقل از القدره گزارش داد، امروز و در هشتاد و پنجمین روز از حملات صهیونیستها به نوار غزه، رژیم اشغالگر امروز ۱۴ کشتار انجام داد که ۱۶۵ نفر شهید و ۲۵۰ زخمی بر جای گذاشت.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از قربانیان حملات صهیونیستها، زنان و کودکان هستند، تصریح کرد: در پی حملات تل‌آویو به کادر درمان، ۳۱۲ نفر هم به شهادت رسیدند.

این مقام فلسطینی ادامه داد: اسرائیل عمدا ۱۴۲ مرکز درمانی را هدف قرار داده و ۲۳ بیمارستان و ۵۳ مرکز پزشکی را از مدار فعالیت خارج کرده است. ۹۹ نفر از کادر درمان هم بازداشت هستند.

وی ضمن هشدار نسبت به خطر قحطی برای یک میلیون و ۹۰۰ هزار آواره که نیازمند آب، غذا و دارو هستند، گفت: ۵۰ هزار زن باردار در مراکز اسکان، از سوء تغذیه رنج می‌برند و بیش از ۹۰۰ هزار کودک هم با سرمای شدید و قطحی مواجه هستند.

 

در شرایطی که در پی حملات رژیم صهیونیستی بیش از ۱.۵ میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند، هلال احمر مصر کار ساخت یک اردوگاه آوارگان در منطقه غرب «خان یونس» در جنوب غزه را آغاز کرده است. 

تمامی لوازم و مصالح و امکانات مورد نیاز برای ساخت این اردوگاه از چند روز پیش وارد خان یونس شده است. هلال احمر مصر روز چهارشنبه هفته گذشته خبر داد که به دستور عبدالفتاح السیسی قصد ساخت یک اردوگاه در غزه را دارد.

القدره در پایان کمکهای پزشکی را بسیار محدود توصیف و تأکید کرد: مکانیزم کنونی برای ترخیص بیماران و افراد زخمی، باعث شده است که شمار زیادی از این افراد جان خود را از دست بدهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول