اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رفح، پر تراکم‌ترین منطقه غزه شد

آژانس هماهنگی‌های بشردوستانه سازمان ملل درباره انفجار جمعیت در بخشهایی از نوار غزه که آوارگان به آن پناه برده‌اند هشدار داد.

رفح، پر تراکم‌ترین منطقه غزه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف غزه، سازمان ملل متحد در زمینه تراکم فزاینده جمعیت آوارگان فلسطینی در بخشهای مختلف این باریکه هشدار داد. 

در آخرین به روز رسانی، آژانس هماهنگی‌های بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که به دنبال تشدید درگیریها در خان یونس و دیر البلح و تهدید رژیم صهیونیستی به تخلیه این شهرها، دست کم 100 هزار نفر آواره به تازگی وارد رفح در جنوبی ترین بخش نوار غزه شده‌اند.

آژانس هماهنگیهای بشردوستانه می‌گوید که رفح قبل از این نیز به لحاظ جمعیتی بسیار فشرده و پرتراکم بود و در هر کیلومتر مربع 12 هزار سکنه داشت.

سازمان ملل همچنین به نقل سازمان جهانی بهداشت آماری از شیوع بیماریهای مختلف در غزه در نتیجه جابجایی‌های مکرر آوارگان به ویژه پس از بی خانمانی دسته جمعی هفته‌های گذشته ارائه کرده است. 

به گفته این آژانس سازمان ملل، نزدیک به 180000 نفر که در پناهگاه ها زندگی می کنند از عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی رنج می‌برند. 136400 مورد اسهال گزارش شده که بیش از نیمی از آنها مربوط به کودکان زیر 5 سال است. 55400 مورد شپش و گال و 42700 مورد بثورات پوستی و همچنین شیوع یرقان و مننژیت نیز گزارش شده است.

آژانس هماهنگیهای بشردوستانه همچنین اعلام کرد، کمبود غذا و اقلام اولیه بهداشتی، شرایط زندگی وخیم آوارگان داخلی را تشدید می‌کند و گسترش بیماری را افزایش می‌دهد.

بی توجهی رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در حملات خود به نوار غزه با انتقادات شدیدی در جامعه جهانی روبرو است. 

«فرانچسکا آلبانیز» نماینده حقوق بشری سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین، گفته که اسرائیل به بهانه نابودی حماس، ارزشی برای جان مردم غزه قائل نیست.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، او گفت: اسرائیل به بهانه نابودی حماس بیش از ۲۰ هزار نفر را تاکنون در غزه کشته است؛ چرا اسرائیل هیچ توجهی به جان فلسطینی‌ها نمی‌کند؟

این مأمور سازمان ملل در ادامه اقدامات و رفتار رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها، به ویژه در غزه را وحشی‌گری قرن توصیف کرد و با مخاطب قرار دادن کشورهای غربی گفت: سکوت غرب در قبال آن‌چه بر سر فلسطینی‌ها می‌گذرد، به مرحله همراهی [با اسرائیل] رسیده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول