اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

مسابقه جریان غرب‌گرا با رسانه صهیونیستی در سیاه نمایی وضعیت ایران

رسانه‌های منتسب به جریان غرب‌گرا همچنان به سیاه نمایی مشغول بوده و گویی در این خصوص با رسانه‌های معاند در حال مسابقه و رقابت هستند.

مسابقه جریان غرب‌گرا با رسانه صهیونیستی در سیاه نمایی وضعیت ایران

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*****

مسابقه جریان غربگرا با رسانه صهیونیستی در سیاه نمایی وضعیت ایران

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «رکورد 8 ماهه تورم ماهانه شکست» نوشت:« مرکز آمار ایران گزارش تازه‌ای از تحولات شاخص قیمت مصرف‌کننده منتشر کرده که مربوط به آذر ماه امسال است. این گزارش نشان می‌دهد که پس از ۵ ماه اعمال شدیدترین سیاست‌های رکودی در حوزه پولی که با عنوان «سیاست تثبیت» خوانده شده، تورم به بالای ۴۰درصد بازگشته و از طرفی تورم ماهانه رکورد ۸ ماهه خود را هم جابه‌جا کرده است.»

 

 

خردادماه سال گذشته ۶۱ نفر از مدیران دولت‌های رفسنجانی، خاتمی و روحانی و شماری از کارشناسان معروف و گمنام، در نامه‌ای سرگشاده درباره سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم هشدار دادند که تورم سه‌رقمی در راه اقتصاد ایران است.

ادعای وقوع تورم سه‌رقمی در اقتصاد ایران که توسط این افراد سیاسی و اقتصادی معروف و گمنام مطرح شد، با استقبال گسترده رسانه‌های ضدانقلاب و جریانات داخلی مخالف مواجه شد که به برجسته کردن این نامه پرداختند.

در میان اسامی این ۶۱ اقتصاددان، تعدادی از مدیران دولت‌های رفسنجانی، خاتمی و روحانی و حامیان آن دولت‌ها به چشم می‌خورد. با این حال، این افراد تمایل داشتند که بیانیه سیاسی آنها تحت عنوان «نامه ۶۱ اقتصاددان» منتشر شود.

این افراد، سیاست دولت سیزدهم در عدم گره زدن اقتصاد کشور به سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای را زیر سوال برده و نوشته بودند که بدون حل شدن چالش هسته‌ای و بدون پذیرش شرایط نهادهای غربی همچون اف.ای.تی.اف، وعده رئیسی برای افزایش تجارت خارجی و صادرات غیرنفتی و مدیریت اقتصاد، محال است.

آنها همچنین مدعی شده بودند که با توجه به سیاست اقتصادی دولت رئیسی در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، افزایش نقدینگی و نرخ ارز، کشور در معرض خطر بروز تورم سه‌رقمی و افسارگسیخته قرار دارد.

نویسندگان آن نامه تاکید داشتند که متن و محتوای آن، کاملا اقتصادی و علمی و غیرسیاسی بوده است.

اما اکنون با گذشت بیش از 2 سال از روی کارآمدن دولت رئیسی، پیش‌بینی‌های آن ۶۱ اقتصاددان، غلط از کار درآمده است.

با اینحال رسانه های منتسب به جریان غربگرا همچنان به سیاه نمایی مشغول بوده و گویی در این خصوص با رسانه های معاند در حال مسابقه و رقابت هستند.

این رسانه ها اصلا به روی خود نمی آورند که پیش از این درباره تورم سه رقمی در دولت رئیسی هشدار می دادند و حالا از تورم 40 درصدی گلایه می کنند.

لازم به ذکر است که رسانه صهیونیستی اینترنشنال نیز دقیقا همین خط خبری را درباره وضع معیشت و اقتصاد در دولت رئیسی دنبال می کند.

چانه زنی جریان سیاسی خاص برای پررنگ کردن موضوع «توافق ایران و آمریکا»

آمریکا به دلایل مختلف به توافق با ایران در حوزه های مختلف و از جمله موضوع هسته ای نیاز دارد. اما به دلیل اعتیاد به خوی سلطه گری و غارتگری، تلاش می کند تا این «نیاز مبرم» را «امتیاز ویژه به ایران» جا بزند.

باز هم به دلیل اعتیاد آمریکا به خوی سلطه گری، این دولت در پی نتیجه «برد-برد» با ایران در ذیل توافق نیست. هدف آمریکا این است که زیاده خواهی خود را در پوشش توافق، به کشورهای دیگر و از جمله ایران تحمیل کند.

برجام یکی از مصادیق روشن در این خصوص است. با اینحال رسانه های منتسب به جریان غربگرا با سانسور این واقعیت بدیهی، طوری القاء می کنند که باید شرایط برای توافق با آمریکا مهیا شود و اگر این مسئله رخ دهد، مشکلات رفع خواهد شد.

این طیف به بهانه های مختلف به بازارگرمی درباره توافق با آمریکا نیز می پردازند. در جدیدترین نمونه، روزنامه سازندگی در مطلبی با عنوان «توفان علیه توافق» نوشت:«وال استریت ژورنال نوشت: پس از حمایت تهران از حمله حماس در هفتم اکتبر، مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان از سوی ایالات متحده، یکطرفه لغو شد.»

جریان غربگرا اصلا به روی خود نمی آورد که به واسطه برجام، نه تنها تحریم ها لغو نشد بلکه به میزان 2 برابر نیز افزایش یافت.

لازم به ذکر است که خط خبری «لزوم توافق ایران با آمریکا» به طرق مختلف از سوی رسانه های معاند دنبال می شود.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول