اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تجلیل از فعالان مساجد خراسان‌جنوبی

اولین آیین تکریم از فعالان ارکان مساجد خراسان‌جنوبی با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

تجلیل از فعالان مساجد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اولین آیین تکریم از فعالان ارکان مساجد خراسان جنوبی امروز با حضور معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج، معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه، نماینده ولی فقیه، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان و فعالان مساجد استان برگزار شد.

 سردار حیدر بابااحمدی، معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین  امروز در اولین آیین تکریم فعالان و ارکان مساجد خراسان جنوبی با اشاره به حماسه نهم دی‌ماه، اظهار کرد: ۹ دی سال روز حماسه امت با بصیرت و ولایی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه شهادت سید الشهدای جبهه مقاومت گفت: ۱۳ دی ماه در بین ۲ قیام طلوع کرد، قیام ۹ دی که رفع فتنه و قیام ۱۹ دی که مقدمه رفع طاغوت بود، خداوند متعال جواب مزد تلاش‌های شهید حاج قاسم سلیمانی را این گونه داد که این شهید بزرگوار یک مکتب و قیام در دل دی ماه شود.

سردار بابا احمدی بیان کرد: قیامی که بنیان استکبار جهانی را به لرزه درآورد و امروز شجاعت، صلابت و مقاوت در چهره زنان و کودکان فلسطین را شاهد هستیم و طوفان الاقصی هیمنه پوشالی استکباری را برهم پیچید.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در نوار غزه قدرت نرم مردمی پشتیبانی‌کننده قدرت سخت است، تصریح کرد: امروز صهیونیست‌ها در طوفان القصی متحمل شکست سخت شدند و اگر حمایت استکبار جهانی نبود امروز صهیونیست‌ها در میدان نبود.

سردار بابا احمدی در ادامه شجره طیبه بسیج را مولود مسجددانست و اضافه کرد: ثمره این شجره طیبه تربیت میلیون‌ها جوان مومن انقلابی و مقاوم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پایگاه مقاومت بسیج با مرکزیت مسجد مأموریت اجرای طرح تحول محلات مردم سالار اسلامی را دارند، تصریح کرد: در این طرح باید پایگاه‌های مقاومت بسیج، مسائل و آسیب‌های محلات شناسایی را کنند و مسائل جامعه را به کمک پایگاه‌های مقاومت بسیج  و ظرفیت محلات حل شود.

سردار بالا احمدی با بیان اینکه این طرح با همکاری ۶۰ هزار پایگاه مقاومت بسیج کشور دنبال می‌شود، افزود: احیای مساجد خاموش، ارتقای مساجد نیمه فعال، اعتلای مساجد نیمه فعال به مساجد پیشران و تمدن‌ساز و رونق به جمعیت و کیفیت مساجد را رو پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری را دنبال می‌کنیم.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین از احیای هزار و ۲۲۹ مسجد طی ۲ گذشته در سطح کشور خبر داد  گفت: بسیج با محوریت مساجد و هدایت‌های ائمه جماعت و حضور نخبگان، معتمدین و اقشار مختلف مردم در قالب قرارگاه‌های محله محور در راستای رفع مشکلات مردم نقش‌آفرینی می‌کند و در این خصوص شاهد روند رو به رشد و قابل قبولی هستیم.

در این همایش از ۵۰۰ نفر فعال مساجد منتخب خراسان جنوبی، ۲۰ نفر از عوامل موثر مسجد برتر در سطح استان و ۱۰۰ مسجد استان توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران اقلام فرهنگی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال اهداء شد.

بنابراین گزارش، در این مراسم میثاق نامه هم عهدی امضا نیز شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول