اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وزیر بهداشت: تولید ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با کمبودهای دارویی گفت: هر کمبودی اعلام شود در جهت تأمین آن اقدام می‌شود و در حال حاضر ۹۹ درصد داروها تولید داخل است.

وزیر بهداشت: تولید ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی عصر امروز  در جمع خبرنگاران در مراسم افتتاحیه بخش جدید بیمارستان امیرکلای بابل اظهار کرد: به‌طور کلی وضعیت دارو امسال از سال گذشته بسیار بهتر است و تقریبا بیشتر داروها را داخل تامین و تولید می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی بین بانک مرکزی، سازمان برنامه‌ریزی و وزارت بهداشت و درمان  توانستیم بیشتر داروهای مورد نیاز را تامین کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی با بیان اینکه مشکل تامین شیرخشک را طی یکی دو ماه اخیر داشتیم، تصریح کرد: شیر خشک هم قاچاق می‌شد و هم مصارف غیرواقعی انجام شد، با برنامه‌ریزی صورت گرفته با کدملی و تاریخ تولد به کودکان زیر دو سال با سهمیه ۱۰ قوطی در اختیارشان قرار می‌گیرد و نگرانی برطرف شد.

عین‌اللهی بیان کرد: در ارتباط با کمبودهای دارویی هر کمبودی به اعلام شود در جهت تامین آن کار می‌کنیم و در حال حاضر ۹۹ درصد داروها تولید داخلی می‌شود.

وی درباره بیمارستان امیرکلای بابل گفت: این بیمارستان قدیمی است که تمام رشته‌های فوق‌تخصصی اطفال را تربیت می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه باتوجه به مراجعه بالای بیماران لازم بود بیمارستان جدی احداث شود، اظهار کرد: در کنار بیمارستان قدیمی بیمارستان جدید احداث شد که در شروع دولت مردمی ۴۰ درصد پیشرفت داشت طی بیش از دو سال گذشته حدود ۸۵ میلیارد تومان هزینه شد.

عین‌اللهی با اشاره به پیشرفت ۹۹درصدی بیمارستان جدید، گفت: انشالله این بیمارستان در سفر رئیس‌جمهور قابلیت افتتاح دارد و همه امکانات درمانی برای اطفال را دارا است.

وی گفت: انشالله با بهره‌برداری از این بیمارستان بتواند نیاز درمانی منطقه را پوشش دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: بنای وزارت بهداشت بیمارستان قدیمی را بعد از انتقال بیمارستان جدید بتوانیم بازسازی انجام دهیم و از بقیه تخت‌ها بتوانیم استفاده کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول