اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برچیده شدن یک اردوگاه پناهجویان در مرز مکزیک و آمریکا

یک اردوگاه پناهجویان در مرز مکزیک و آمریکا به دلیل فشارهای واشنگتن و در راستای سیاست‌های مهاجرتی دولت بایدن برچیده شده است.

برچیده شدن یک اردوگاه پناهجویان در مرز مکزیک و آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دلیل فشارهای وارده مقام‌های آمریکایی به دولت مکزیک، این کشور اقدام به برچیدن چادرهای مرزی در یک اردوگاه در نزدیکی مرزهای مشترک با ایالات متحده آمریکا کرده است.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، دولت آمریکا به تازگی تعطیلی موقت گذرگاه‌های ریلی به تگزاس، این پیام را به مکزیک رسانده است که بایستی اقدامات بیشتری را جهت ممانعت از ورود مهاجران و پناهجویان مکزیکی از طریق اتوبوس، خودروهای شخصی و کامیون به مناطق مرزی با آمریکا انجام دهد.

در این راستا، دولت مکزیک نیز با دریافت پالس‌هایی از جانب دولت آمریکا در حال برخورد با برخی تاسیسات مرتبط با اسکان پناهجویان در مناطق مرزی مشترک با آمریکا است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز به تازگی در جریان گفتگوهای خود با «آندرس مانوئل اُبرادور» در پایتخت مکزیک، در رابطه با چالش ورود مهاجران غیرقانونی مکزیکی به خاک آمریکا، رایزنی‌های مبسوطی را انجام داده است.

پیشتر مهاجران مکزیکی یک اردوگاه را جهت اسکان خود در منطقه ماتاموروس که مجاور با مرزهای مشترک مکزیک و آمریکا است، برپا کرده بودند. این اردوگاه از ظرفیت میزبانی از چیزی در حدود ۱۵۰۰ پناهجو برخوردار است با این حال، بسیاری از چادرهای این اردوگاه در روزهای اخیر به دلیل عبور شمار قابل توجهی از پناهجویان مکزیکی از یک رودخانه مرزی جهت رسیدن به خاک آمریکا، خالی شده بودند.

مقام‌های مکزیکی از برچیدن چادرهای خالی در اردوگاه مذکور خبر داده‌اند. با این حال، برخی از افراد ساکن در اردوگاه پناهجویان در ماتاموروس تاکید کرده‌اند که فشارهای زیادی به آن‌ها وارد می‌شود تا آن‌ها نیز چادرهایی که در آن‌ها اسکان دارند را ترک کنند. در این رابطه برخی گفته‌اند که بولدوزرهای مکزیکی آن‌ها را تهدید می‌کنند و به آنها گفته شده که باید هر چه سریعتر اردوگاه را ترک کنند.

منابع رسمی تاکید می‌کنند که در ماه جاری میلادی، روزانه چیزی  در حدود ۱۰ هزار پناهجوی مکزیکی در مرز جنوب غربی آمریکا دستگیر شده‌اند. مکزیک و آمریکا سال‌هاست که در مورد هجوم پناهجویان مکزیکی و یا دیگر کشورها از مجرای خاک مکزیک به آمریکا با یکدیگر اختلاف دارند.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول