اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید رئیس جمهور قزاقستان بر گسترش کریدور شمال-جنوب

رئیس جمهور قزاقستان در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا از کشورهای عضو این اتحادیه خواست تا کریدور شمال-جنوب جهت دسترسی به ایران و کشورهای خاورمیانه را گسترش دهند.

تاکید رئیس جمهور قزاقستان بر گسترش کریدور شمال-جنوب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا در «سن پترزبورگ» اعلام  کرد: قزاقستان در نظر دارد 5 مرکز حمل‌ونقل و لجستیک در مرزهای فدراسیون روسیه، چین، ازبکستان، قرقیزستان و دریای خزر راه اندازی کند.

وی تاکید کرد که برای توسعه بیشتر کریدور حمل‌ونقل، سرمایه گذاری مشترک شرکت‌های لجستیکی از قزاقستان، روسیه و ترکمنستان در حال ایجاد است.

توکایف گفت: قزاقستان به نوبه خود آماده نوسازی شبکه راه آهن و جاده است. این امر در مورد خط راه‌آهن «بینو-مانگیستاو»، ««ماقات-قاندیآقاش» و همچنین بخش جاده‌ای «بینو -شالقار» صدق می‌کند. ابتکار ما برای راه اندازی مسیر «چلیابینسک - بولاساک - ایران» نیز در عمل اجرا می‌شود.

رئیس جمهور قزاقستان همچنین از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواست تا کریدور حمل‌ونقل شمال - جنوب را با دسترسی به کشورهای خاورمیانه، ایران، پاکستان و هند گسترش دهند.

وی افزود: احداث هزار و 300 کیلومتر خط ریلی جدید، بنادر خشک در «بختی و کالژات» و همچنین یک بندر دریایی در «بندر‌ عباس» ایران در نظر گرفته شده است. همچنین ساخت پایانه‌های قزاقستان در شهر «شیان» چین و بندر «پوتی» گرجستان در حال تکمیل است.

توکایف در این نشست خواستار رفع موانع و محدودیت‌های موجود در بازار مشترک و تسریع در وضع مقررات فنی کشورهای اوراسیا شد و همچنین از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای همکاری در پروژه‌های سودمند متقابل از جمله شبکه بزرگ بنادر استراتژیک، مراکز لجستیکی و هاب دعوت کرد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول