اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

تکذیب تغییر کاربری مجتمع آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش در خصوص تغییر کاربری مجتمع آموزشی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی در شهرستان خوی اطلاعیه ای را صادر کرد.

تکذیب تغییر کاربری مجتمع آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، اخیراً در فضای مجازی و اجتماعی غیررسمی، مطلبی در باره تغییر کاربری مجتمع آموزشی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی «بوتراب» در «شهرستان خوی» منتشر شده که مستند نیست و در همین خصوص وزارت آموزش وپرورش در راستای شفافیت عملکرد و پاسخ گویی اطلاعیه ای صادر کرده است.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

مجتمع آموزشی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی بوتراب یادبود مرحومه سکینه نمکی در ۱۰ شهریور سال ۱۴۰۱ افتتاح شده است که نحوه  اداره آن در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به صورت غیرانتفاعی عام المنفعه (با تأمین کلیه هزینه های آموزشی، جاری و حق التدریس معلمان از سوی خیّر مؤسس با مبلغ بیش از ۸ میلیاردتومان به جز هزینه های تکمیل تأسیسات و تجهیزات) و در  سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با موافقت به تاریخ ۲۰/۴/۱۴۰۲ وزیر محترم آموزش و پرورش به صورت غیردولتی اداره می شود. از دانش آموزان شهریه ای علی الحساب دریافت شده و  مابه التفاوت آن بعد از تکمیل فرآیند مرحله کنونی و صدور مجوزت راه اندازی، دریافت خواهد شد.

در حال حاضر این مجتمع با عرصه: بیش از ۸۰۰۰ متر مربع و اعیان: ۱۶۰۰۰ مترمربع  دارای حدود ۶۰۰ نفر دانش آموز،۱۳۳ نفرکارمند (کارکنان اداری، خدماتی و آ‌موزشی) است. مجتمع دارای ۴ مدرسه مستقل با محوطه های جداگانه (دوره های اول و دوم ابتدایی و دوره های اول و دوم متوسطه و از هرپایه سه کلاس ۲۴ نفری).

مجتمع آموزشی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی بوتراب  دارای تأسیسات مدرن جانبی مانند: آزمایشگاه های تخصصی فیزیک، شیمی، زیست، رباتیک، کتابخانه فیزیکی و دیجیتال، اتاق کامپیوتر، دو نمازخانه، سالن چندمنظوره سرپوشیده ورزشی، استخر و بخش های تخصصی بدن سازی، سونای خشک و بخار، حمام ترک، کافی شاپ ( در حال تکمیل)، سالن آمفی تئاتر، سالن تجمعات روبازسازی، سونای خشک و بخار، حمام ترک، کافی شاپ (در حال تکمیل)، سالن آمفی تئاتر، سالن تجمعات روباز فوقانی، گالری، پارکینگ، تأسیسات زیرزمینی موتورخانه های مجهز و..است.

این مجتمع در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ فقط ورودی اول و چهارم ابتدایی و هفتم ودهم متوسطه با یک کلاس اضافی تجربی جمعاً ۳۱۲ دانش آموز داشته است و  در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مجتمع ۶۰۰ دانش آموز شاغل به تحصیل دارد.

لذا ضمن تکذیب شایعه تغییر کاربری مجتمع آموزشی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی «بوتراب»  توصیه می گردد؛ مخاطبان و ذی نفعان نظام تعلیم و تربیت اخبار مربوط به این وزارتخانه را از پورتال اطلاع رسانی وزارت‌آموزش و پرورش و خبرگزاری های رسمی پیگیری کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول