اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

اولین رویداد ملی اقتصاد مقاومتی برگزار شد

اولین رویداد ملی اقتصاد مقاومتی با همکاری همکاری بنیاد تعاون بسیج و بسیج سازندگی در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

اولین رویداد ملی اقتصاد مقاومتی برگزار شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، اختتامیۀ اولین رویداد ملی اقتصاد مقاومتی در محل سازمان بسیج مستضعفین، امروز چهارشنبه برگزار شد. این رویداد از دیروز با همکاری بنیاد تعاون بسیج و بسیج سازندگی شروع شده بود. 

احسان فرهی، دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی، امید صالحی نیک، معاون اقتصادی شرکت یاس و مسئول برگزاری نمایشگاه و رویداد ملی اقتصاد مقاومتی، میرمهیار میرصالح‌پور، مدیرعامل گروه اقتصادی مردمی بنیاد تعاون بسیج در مصاحبه‌هایی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا به پرسش‌هایی پیرامون این رویداد و همچنین قرارگاه اقتصاد مقاومتی پاسخ دادند. 

احسان فرهی دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی، در ابتدا در توضیح قرارگاه، با بیان اینکه کل رده‌های بسیج برای فعالیت در حوزۀ اشغال، ذیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کنند، گفت: کار قرارگاهی، خروجی کار و مدل اقدامش مشخص است و این نمایشگاه و رویداد، خروجی الگوهای موفق بسیج است.

وی افزود: قرارگاه تا کنون، ۴۰۵ هزار فرصت شغلی، ۲۸۶۱ پنل خورشیدی ۵ کیلو بایت، ۲۹ هزار صندوق قرض الحسنه با عضویت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و تنها امسال، ۱۲۳ هزار شغل پایدار ایجاد کرده است.

دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: برنامۀ اقتصاد مقاومتی مبتنی بر الگوی «۵ ت» است: تسهیل‌گری، تأمین، تولید، توزیع و تجارت؛ این اساس و پایۀ اقتصاد مقاومتی و همچنین این نمایشگاه و رویداد است.

فرهی گفت: بهترین مصداق‌های برآمده از این الگو به تعداد هزار کسب و کار در نمایشگاه جمع شده است. خروجی قرارگاه، مردمی سازی اقتصاد است که تنها از بسیج برمی‌آید.

امید صالحی نیک معاون اقتصادی شرکت یاس و مسئول برگزاری نمایشگاه و رویداد ملی اقتصاد مقاومتی به خبرنگار توانا  گفت: در این نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی و هر آن کس که اقتصاد ایجادی کوچکش ذیل بسیج مورد حمایت قرار گرفته است، دعوت شده و در نمایشگاه جمع شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه، متولیان کسب‌وکارهای کوچک، محصولات، زنجیرۀ ارزش، الگو و اتفاقاتی که انجام داده‌اند را به عنوان مدل موفق به نمایش بگذارند.

به گفته معاون اقتصادی شرکت یاس این رویداد ۲ روزه، میزبان هزار تن از طلایه داران بوده است.

صالحی نیک گفت: در این نمایشگاه و رویداد، در حوزه‌های گروه اقتصاد مردمی، زنجیرۀ ارزش و همچنین پایداری مشاغل، الگوهایی را به نمایش گذاشتیم. در کنار آن، تأسیس مرکز مشاورۀ کسب و کار یاس با حضور سردار سلامی رخ داد. کار شرکت یاس، تسهیل‌کنندگی است؛ در تسهیل‌گری، حمایت، همراهی، همکاری و هدایت اتفاق می‌افتد. به عنوان نمونه‌های موفق، الگوهایی قزوین، کرمان، سمنان، گلستان و... حضور داشتند.

وی تأکید کرد: علاقه‌مندان به اشتغال‌زایی و فعالیت در حوزۀ اقتصاد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بسیج سازندگی برای ایجاد شغل اقدام کرده و با مراجعه به شرکت یاس نوین پارسۀ بنیاد تعاون بسیج برای پایدارسازی شغل خود اقدام کنند.

همچنین، میرصالح‌پور مدیرعامل گروه اقتصادی مردمی بنیاد تعاون بسیج نیز ضمن تأکید بر مطالب فوق، بیان کرد که موضوعاتی که در قرارگاه مطرح می‌شود مهم‌ترین مسائل کشور در امر تولید هستند؛ این مسائل در قرارگاه طرح می‌شوند، سعی می‌شود برای آن‌ها راهکار پیدا شده و بصورت مردم پایه رفع شوند.

وی افزود: در این رویداد مدل واقعی امتحان شده و پیاده شده رونمایی گردید. این مدل، مجموعۀ کاملی از تولید شروع شده و با جمع‌آوری، استانداردسازی، برندینگ، بازاریابی و فروش ادامه پیدا می‌کند. این رویداد شامل پنچ غرفه بود که شامل تسهیل‌گری، تأمین، توزیع، تجارت و تولید بودند که برآمده از الگوی «۵ ت» هستند.

وی افزود: محصولاتی که در نمایشگاه به نمایش درآمده‌اند، به ۱۱ کشور صادر شده‌اند.

اختتامیۀ این مراسم، با حضور سردار سلامی، فرماندۀ کل سپاه، سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار زهرایی، مسئول بسیج سازندگی و سردار معروفی، معاون هماهنگ کنندۀ بسیج برگزار شد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول