اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  جامعه

کشف رابطه زوال عقل جوانان و مصرف الکل در مطالعات تیم علمی انگلستان

تحقیقات تیم علمی انگلیس نشان می‌دهند استفاده از الکل خطر زوال زودرس عقل را افزایش می‌دهد. 15 عامل شناسایی شدند که به‌طور قابل توجهی شانس ابتلا به بیماری و زایل شدن عقل را افزایش می‌دهند که یکی از این عوامل خوردن الکل است.

کشف رابطه زوال عقل جوانان و مصرف الکل در مطالعات تیم علمی انگلستان

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا؛ به نقل از روزنامه گاردین، بنا بر مطالعات گروه پیشگامان (یک گروه علمی و دانشگاهی که ایده‌ها و یافته‌های را بسط می‌دهد و معرفی می‌کند)، مصرف الکل یکی از 15 عوامل مهمی است که ابتلای زودرس به زوال عقل را قبل از 65 سالگی افزایش می‌دهد. این تحقیقات تمایل و کشش به سمت الکل را ناشی از تنهایی، مشکلات اقتصادی و اجتماعی در سطح پایین جامعه می‌داند.

تقریباً 4 میلیون نفر در سراسر جهان علائم زوال عقل را قبل از سن 65 سالگی تجربه می کنند که سالانه 370000 مبتلای دیگر نیز شناخته می‌شوند و به آمار اضافه می‌شوند.

مطالعات بیوبانک بریتانیا، 350000 نفر را که زیر 65 سال سن داشتند را مورد بررسی قرار داد. همچنین محققان دانشگاه‌های اکستر و ماستریخت، عوامل ژنتیکی، سبک زندگی و محیطی که می‌تواند بر هوش و استعداد فرد تأثیر بگذارد را بررسی کردند.

آن‌ها به 15 عامل دست یافتند که به‌طور قابل توجهی زایل شدن عقل و هوش را افزایش می‌دهند. این 15 عامل عبارتنداز: مصرف زیاد الکل، مصرف متوسط الکل، تحصیلات پایین، وضعیت اقتصادی و اجتماعی ضعیف، سکته، کمبود فاکتورهای سلامتی مانند کمبود ویتامینD، مصرف سیگار، افسردگی، انزوای اجتماعی، مشکلات ژنتیکی، دیابت، پروتئین، اختلالات شنوایی و بیماری‌های قلبی.

محققان بیان کردند: «ما در مطالعاتمان 15 عامل مربوط به سبک زندگی و سلامتی را شناسایی کردیم که با بروز زوال عقل در جوانی مرتبط بودند.»

بنا بر تحقیقات قبلی، ایجاد تغییرات در سبک زندگی می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را در میان افراد مسن افزایش دهد. خوشبختانه نویسندگان مطالعه جدید اذعان دارند که خطر ابتلا به زوال زودرس عقل را به همان روش، یعنی با ایجاد تغییر در سبک زندگی می‌توان کاهش داد.کاهش و قطع مصرف الکل از جمله تغییراتی است که تاثیر چشمگیری در کاهش ابتلای زودرس به زوال عقل دارد.

مطالعه ماه گذشته نشان می‌دهد که به احتمال زیاد 1.7 میلیون نفر در بریتانیا تا سال 2040 به زوال زودرس عقل مبتلا می‌شوند. به‌طور کلی در بریتانیا حدود 900000 نفر با این بیماری زندگی خود را سپری می کنند در حالی که بیش از 70800 نفر از این افراد جوان هستند. زوال عقل یکی از بزرگ‌ترین بیماری‌هایی است که زیرساخت‌های بهداشتی بریتانیا با آن مواجه است.

سباستین کوهلر، استاد اپیدمیولوژی عصبی دانشگاه ماستریخت و یکی از نویسندگان اصلی این تحقیق، بیان کرد: «علاوه بر عوامل فیزیکی، سلامت روان نیز در ابتلای زودرس به زوال عقل نقش مهمی ایفا می‌کند، کاهش استرس مزمن، تنهایی و افسردگی می‌تواند در کاهش زوال عقل زودرس موثر باشد.»

لی مورسلین، رئیس تحقیقات بالینی آلزایمر انگلستان اظهار کرد: «ما شاهد تحولی در افزایش خطر زوال عقل به طور بالقوه هستیم. در سال‌های اخیر، مشخص شده است از هر 10نفری که دچار زوال عقل زودرس می‌شوند، چهار نفر  سیگار می‌کشند و همچنین مشکلات شنوایی و فشارخون دارند.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول