اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

متکی: عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی موفق بوده است

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان گفت: در حوزه سیاست خارجی، عملکرد دولت سیزدهم را موفق می بینم.

متکی: عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی موفق بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر متکی در همایش وحدت و بصیرت که امشب با حضور حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و جمعی از مسوولان استانی در مسجد امام خمینی (ره) شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قزوین دیار شهیدان بزرگ است و همه کسانی که با این استان آشنایی دارند شهادت می دهند مردم قزوین دین خود را به انقلاب و مقام معظم رهبری ادا کرده اند.

وی افزود: امروز مردم ما عزادار از دست دادن شهید سید رضی موسوی مستشار سپاه در سوریه هستند که رژیم صهیونیستی طی اقدامی جنایتکارانه، این خادم مردم را به شهادت رساند. این اقدام بزدلانه علاوه بر تایید بحرانی بودن وضعیت این رژیم سفاک، نشان دهنده استیصال آن ها است.

دبیر اجرایی شورای وحدت کشور گفت: اسرائیل در پی این اقدام بنا داشت بخشی از آبروریزی ناشی از عملیات طوفان الاقصی را جبران کند که طبق گفته رهبر معظم انقلاب، دشمن هر کاری انجام دهد نمی تواند از اقتدار طوفان الاقصی کم کند.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان ضربه وارد شده به اسرائیل را بی سابقه دانست و گفت: رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا تعداد شهدای مظلوم غزه را بیشتر از تعداد کشته شدگان خود جلوه بدهد و از این طریق بتواند اعتبار پوشالی خود را احیا کند که این هدف نیز محقق نشد و جنایات آن ها در عرصه جهانی و از سوی وجدان های بیدار و آزادیخواهان دنیا، با جدیتی بی سابقه محکوم شد.

متکی، مقاومت حماس در جنگ فعلی را خلق یک استراتژی جدید عنوان کرد و افزود: زمانی که اسرائیلی ها دیدند با بمباران غزه، دنیا بیشتر بر علیه آنان می شورد و نمی تواند به شعار اول خود که نابود کردن حماس بود، جامه عمل بپوشاند، مجبور به تغییر حرف خود شد و از حامیان خود تقاضای کمک کرد.

دبیر اجرایی شورای وحدت کشور در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: انتخابات و رای دادن یک حق است که مردم با اتکا به آن، مسیر حرکت کشور را تعیین می کنند.

وی انتخابات را یک تکلیف دینی و ملی دانست که مسوولین، احزاب، نامزد ها و مردم چهار مولفه اثرگذار آن هستند.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای نگهبان فرمودند همه تلاش کنند تا انتخابات پرشور و با نشاط برگزار شود که ترجمه این فرمایش رهبری، توجه و حرکت در راستای تحقق چهار اصل انتخابات یعنی مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت است.

دبیر اجرایی شورای وحدت کشور اذعان کرد: هر کسی که به پای صندوق های رای می رود، حق دارد مطابق سلیقه فکری خود به کاندیدای مدنظرش رای دهد و به سهم خود در بالا بردن مشارکت نقش داشته باشد. بر این اساس باید توجه داشت، افرادی که می گویند انتخابات باید به صورت حداقلی برگزار شود تا ما پیروز شویم، اشتباه می کنند و این موضوع بر خلاف امر رهبری است.

متکی دو سناریوی تحریم و مشارکت نکردن در انتخابات را مهم ترین اقدام دشمنان برشمرد و عنوان کرد: دشمنان همچون اغتشاشات سال گذشته، تمام توان خود را برای تحقق توطئه های خود علیه کشورمان به کار گرفته اند و باید با آگاه سازی و برقراری مولفه های مورد تاکید مقام معظم رهبری، افزایش حداکثری مشارکت مردم در انتخابات را دنبال کرد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در ابتدای سال جاری، بر ضرورت مهار تورم تاکید کردند و این موضوع یعنی مردم از گرانی رنج می برند و باید نسبت به این امر توجه بیشتری داشت. در گزارش ۶ ماهه نخست امسال دولت نیز، مقام معظم رهبری فرمودند دولت غبار گرانی را کنار بزند تا مردم اقدامات دولت را ببیند که خوشبختانه با تلاش های انجام شده طی چند ماه اخیر، شاهد ثبات ارز و ثبات نسبی بازار مسکن هستیم.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان، مجلس شورای اسلامی را یکی از نمادهای حضور و مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: مجلس یازدهم در بسیاری از حوزه ها می توانست بهتر عمل کند و این موضوع را بارها به نمایندگان فعلی انتقال دادم. برای نمونه یکی از مشکلات مجلس فعلی در انتخاب وزرای دولت سیزدهم بود که دقت لازم را نداشتند و این امر باعث تغییر چندین وزیر شد.

دبیر اجرایی شورای وحدت کشور با اشاره به بخشی از عملکرد دولت سیزدهم، تصریح کرد: در حوزه سیاست خارجی عملکرد دولت را موفق می بینم و بر این اساس نیز شورای وحدت در دفاع از این دولت، میدان داری کرده است زیرا ما ریل گذاری دولت قبل را قبول نداشتیم.

متکی انتخابات اسفند ماه را بسیار ویژه دانست و خاطرنشان کرد: در معرض امتحان مهمی قرار داریم و همه باید پای کار باشیم تا از این بزنگاه حساس نیز همچون گذشته با سربلندی عبور کنیم.

وی در پایان گفت: در «شورای وحدت» که شامل ۴٠ حزب و ۲٠ قشر می باشد، بنا داریم اگر نماینده ای با شورای وحدت وارد مجلس شود، از فردای انتخابات با میثاق نامه این شورا پیش برود و از مشورت های آن پیرامون طرح ها، لوایح و ... استفاده کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول