اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اسرائیل صدور خودکار روادید برای کارکنان سازمان ملل را قطع کرد

رژیم اسرائیل بامتهم کردن سازمان ملل متحد به جانبداری از حماس روند صدور روادید خودکار برای کارکنان این نهاد بین‌المللی را قطع کرد.

اسرائیل صدور خودکار روادید برای کارکنان سازمان ملل را قطع کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رژیم اسرائیل بامتهم کردن سازمان ملل متحد به جانبداری از حماس روند صدور روادید خودکار برای کارکنان این نهاد بین‌المللی را قطع کرد.

«ایلون لوی»، یکی از سخنگوهای کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل گفت که اسرائیل از این به بعد درخواست‌های صدور روادید از سوی کارکنان سازمان ملل را به صورت مورد به مورد بررسی خواهد کرد.

لوی در بخش دیگری از اظهاراتش، ادعاهای تأییدنشده درباره استفاده حماس از بیمارستان‌ها به عنوان پایگاه نظامی و یا ربودن کمک‌ها به غزه توسط حماس را تکرار کرد و مدعی شد که سازمان ملل حماس را بابت این رفتارها محکوم نکرده است.

ادعای این مقام اسرائیلی در حالی بیان شده که روزنامه واشنگتن‌پست چند روز قبل در یک گزارش تحقیقی ادعاهای مطرح‌شده توسط تل‌آویو درباره استفاده نظامی حماس از بیمارستان‌ها را رد کرد.

رژیم اسرائیل بارها ادعا کرده حماس از بیمارستان الشفاء به عنوان یک مرکز فرماندهی و کنترل استفاده می‌کند. با وجود این، بررسی تصاویر ماهواره‌ای و دیگر منابع اطلاعاتی توسط روزنامه واشنگتن‌پست نشان می‌دهد که شواهد چندانی در تأیید این ادعاها وجود ندارد. 

یافته‌های اصلی تحقیق واشنگتن‌پست حاکی از آن است که هیچ نشانه‌ای مبنی بر استفاده نظامی از اتاق‌های این بیمارستان وجود ندارد. علاوه بر این، هیچ ارتباطی بین ساختمان‌های بیمارستان و شبکه تونلی حماس یافت نشد. همچنین امکان دستیابی به تونل‌ها از داخل بیمارستان میسر نبود. 

روز گذشته الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل هم گفته بود که به وزارتخانه تحت امرش دستور داده که تمدید روادید کارکنان سازمان ملل در اسرائیل را متوقف کنند.

کوهن در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد که رفتارسازمان ملل بعد از حمله ۷ اکتبر «مایه شرم برای این سازمان و جامعه بین‌المللی بوده است.»

در روز ۷ اکتبر، حماس در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

سازمان ملل از حماس بابت انجام حملات ۷ اکتبر انتقاد کرده و بارها خواستار آزادی اسرایی شده که در این روز توسط حماس دستگیر شده‌اند. مقام‌های این سازمان، با وجود این، اقدام به انتشار گزارش‌هایی میدانی از حملات اسرائیل به مناطق مسکونی، مدارس و بیمارستان‌ها کرده‌اند. 

در حمله‌های اسرائیل در غزه بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار، ۲۷۰ نفراز کادر درمان و دست‌کم ۱۳۴ نفر از کارکنان سازمان ملل کشته شده‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد بارها خواستار برقراری آتش‌بس شده و بر ضرورت رسیدگی به وضع وخیم انسانی در منطقه غزه تأکید کرده است. طی روزهای گذشته سازمان ملل، سازمان‌های امدادرسانی و گروه‌های حقوق بشری هشدار داده‌اند که فلسطینی‌ها در معرض مرگ از گرسنگی قرار دارند.

گوترش چند هفته پیش در اقدامی نادر که از وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه حکایت داشت با استناد به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل خواستار برگزاری جلسه‌ای برای رایزنی درباره اوضاع غزه شد.

بند ۹۹ جزو اختیارات ویژه‌ای است که در منشور سازمان ملل به دبیر کل اعطا شده است. این بند به دبیر کل اختیار می‌دهد برای اعلام هشدار درباره تهدیدهای جدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی خواستار نشست اعضای شورای امنیت شود.

شورای امنیت به دلیل وجود اختلاف در میان اعضای دائم آن تا کنون قادر به انجام اقدامات لازم برای برقراری آتش‌بس در غزه نبوده است. آمریکا، به عنوان اصلی‌ترین حامی اسرائیل تا کنون از تصویب هر قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس در غزه شود جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول