اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل: در جنگ علیه حماس شکست خوردیم

رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه اذعان کرد که این رژیم در جنگ علیه حماس شکست خورده و پیروزی اسرائیل با حذف نتانیاهو از قدرت محقق می‌شود.

رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل: در جنگ علیه حماس شکست خوردیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه 7 رژیم صهیونیستی در گزارشی به نقل از «دان حالوتس» رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که اسرائیل در جنگ علیه حماس شکست خورده است.

حالوتس در ادامه سخنانش با انتقاد از نتانیاهو گفت: «پیروزی ما با حذف نتانیاهو از قدرت محقق می‌شود».

روزنامه هاآرتص امروز، سه‌شنبه ۲۶ دسامبر با انتشار یادداشتی به قلم «لهلیل شوکن» درباره ناکامی ارتش اسرائیل در غزه نوشت که «هر روز اضافی در حمله زمینی، شکست را عمیق‌تر خواهد کرد».

 

در مقدمه گزارش هاآرتص آمده است که اسرائیل باید شکست خود را بپذیرد؛ این نبردی که در غزه آغاز شد، از ۷ اکتبر شکست خورده بود.

شوکن در ادامه نوشت که انتظار می‌رفت این نبرد وحشتناک طی چند هفته در نتیجه فشارهای بین‌المللی به پایان برسد؛ اما اکنون اسرائیل در شرایط سخت‌تری نسبت به وضعیتی که در نتیجه حمله حماس به ما وارد شد، قرار گرفته است.

این تحلیلگر اسرائیلی با تاکید بر اینکه از دل شکست هیچ دستاوردی خارج نخواهد شد، ما طی این حمله به هیچ‌کدام از اهداف اعلام‌شده ارتش از جمله بازگرداندن اسرای خود نرسیدیم.

وی در بخش دیگری از این یادداشت به «کاهش بی‌سابقه جایگاه بین‌المللی اسرائیل» اشاره کرده و نوشت که این موضوع روابط تل‌آویو با کشورهای دوستش، به ویژه ایالات متحده را تهدید می‌کند.

«اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز امروز پس از شکست‌های میدانی ارتش این رژیم در برابر نیروهای مقاومت فلسطین، اذعان کرد: «ارتش اسرائیل و تحلیلگرانش، درباره تونل‌ها، شهرک‌نشینان را فریب می‌دهند».

بریک در این زمینه اعتراف کرد: «حرف‌های ارتش و تحلیلگران اسرائیلی را باور نکنید، برای تونل‌های حماس هیچ راه‌حلی وجود ندارد».

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول