اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

چتر دولت بر سر 1820 کودک دچار سوءتغذیه در کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: یک‌هزار و ۸۲۰ کودک در استان مشمول طرح رفع سوء‌تغذیه کودکان زیر ۵ سال شناسایی شدند.

چتر دولت بر سر 1820  کودک دچار سوءتغذیه در کرمانشاه

مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور از روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برنامه رفع سوء‌تغذیه کودکان ۵ تا ۵۹ ماهه (زیر ۵ سال) دهک‌های یک تا ۷ درآمدی خانوار آغاز شد.

وی گفت: تأمین امنیت غذایی و بهره‌مندی عادلانه آحاد جامعه از سبد غذایی سالم و مطلوب از اهداف مهم این طرح محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: بر این اساس تمامی کودکانی که نیازمند حمایت تغذیه‌ای بوده و شرایط استفاده از طرح را دارا باشند تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا حساب خانوارهای دارای کودک زیر ۵ سال مبتلا به سوء تغذیه در دهک‌های یک تا ۷ درآمدی در قالب سبد غذایی مشتمل بر ۱۶ قلم مورد تأیید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به ترتیب دهک‌های یک تا ۵ درآمدی برای یک کودک یک میلیون تومان، ۲ کودک ۲ میلیون و سه کودک سه میلیون تومان و برای خانوار دهک ۶ تا ۷ برای یک کودک ۶۰۰ هزار، ۲ کودک یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار و سه کودک یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شارژ می‌شود.

احمدی اظهار کرد: واجدین شرایط طرح از طریق ارسال پیامک به تلفن سرپرستان خانوار از مشمول بودن کودک زیر ۵ سال خود اطلاع حاصل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه یک‌هزار و ۸۲۰ کودک مشمول طرح شناسایی شده است، اضافه کرد: از این تعداد یک‌هزار و ۶۳۸ خانوار دارای یک کودک، تعداد ۸۲ خانوار دارای ۲ کودک و ۶ خانوار دارای ۳ کودک مبتلا به سوء تغذیه هستند.

احمدی خاطرنشان کرد: ۱۶ قلم مشمول طرح شامل شیر، ماست پاستوریزه، پنیر، گوشت گوساله، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج ایرانی، ماکارونی، روغن مایع، خرما ، سیب، هویج، کدو سبز، گوجه فرنگی، پیاز، عدس و مغزدانه است.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول