اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کردستانی‌ها در طرح ملی شهریاران 12 هزار ایده ثبت کردند

مشاور استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی گفت: کردستان با ثبت ۱۲ هزار ایده تا پایان آذرماه امسال رتبه نخست را در طرح ملی شهریاران کسب کرد.

کردستانی‌ها در طرح ملی شهریاران 12 هزار ایده ثبت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدصادق صادقی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج با بیان اینکه مردمی‌سازی از شعارهای اصلی دولت است، اظهار داشت: دولت معتقد است مردم باید تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت مشارکت و حضور فعال داشته باشند چرا که دولت برای مردم است.

مشاور استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی خاطرنشان کرد:  انقلاب اسلامی ما با پشتوانه مردم به پیروزی رسید امام راحل که در سال ۴۲ با تبیین چهره به چهره پا به میدان گذاشتند در سال ۵۷ با همراهی مردم انقلاب را بعد از ۱۵ سال تلاش به پیروزی رساندند.

صادقی عنوان کرد: با مشارکت همین مردم نظام اسلامی در سال ۵۸ با رای بالای ۹۸ درصدی انتخاب شد.

وی تصریح کرد: در تمام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها اگر مشارکت مردم نباشد در رسیدن به اهداف هرگز موفق نخواهیم بود.

مشاور استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی اضافه کرد: تدبیر مردمی‌سازی از مطالبات اصلی مقام‌ معظم رهبری است که دولت سیزدهم این علم را برداشته است.

وی گفت: رئیس دولت سیزدهم در اجلاسیه مردمی‌سازی امسال دستوراتی مبنی بر ایجاد شبکه مردمی‌سازی و تعریف سازوکاری برای مشارکت بیشتر مردم در تمام برنامه‌ها به وزار و استانداران ابلاغ کرد.

صادقی افزود: براساس این دستورات ابلاغی مردم باید در سه ساحت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، اجرا و نظارت در تمام برنامه‌ها مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این در قالب اتاق فکرهایی با حضور نخبگان و صاحب نظران تمهیداتی اندیشیده شد که ماحصل آن در گام نخست برگزاری طرح ملی شهریاران بود، گفت: این طرح در مقام مسئله‌یابی و راهکاریابی برای حل نظام مسائل مناطق مختلف از ظرفیت مردم استفاده می‌شود.

مشاور استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی عنوان کرد: طرح شهریاران میدانی برای نقش‌آفرینی و هم‌افزایی مسئولان، حلقه‌های میانی، گروه‌های مردمی و آحاد مردم در راستای حل مسائل کشور است. 

صادقی افزود: شهریاران در واقع سه ضلع مدیران، حلقه‌های میانی و آحاد مردم را برای حل یک یا چند مسئله کنار هم جمع می‌کند. 

وی با تاکید براینکه شناسایی، الگونمایی، ارزیابی، تجلیل، شتاب‌دهی و حمایت از ایده‌ها و فعالیت‌های پایه از اهداف این طرح است، گفت: دستگاه‌های اجرایی در دو صاحت ثبت ایده و ثبت اقدام می‌کنند، که ثبت اقدام مربوط به تجریبات موفق و منحصر است که نقش دولت، نقش حلقه‌های میانه و نقش فعالان و گروه‌های مردم در آن کاملا محسوس باشد.

وی با بیان اینکه نقش دولت مانع‌زدایی از حرکت‌های مردمی و رفع مشکلات ساختاری، حقوقی و قانونی و حمایت و پشتیبانی است، گفت: نمونه این حرکت را در اجرای طرح یک میلیارد اصله نهال در کشور شاهد هستیم که رسالت این سه ضلع کاملا مشخص است.

مشاور استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی با بیان اینکه ثبت یک‌هزار ایده و اقدام را در استان برنامه ریزی کرده بودیم گفت: آمارها نشان می‌دهد تا پایان آذرماه امسال ۱۲ هزار ایده در استان ثبت شده است و در این زمینه رتبه نخست کشور را داریم.

صادقی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ایده‌های ثبت شده برای ارجاع به مسئولان و دستگاه‌ها، دسته‌بندی می‌شود.

وی افزود: هیات داوران متشکل از نخبگان، گروه‌های مردمی و صاحب‌نظران برای بررسی ایده‌ها تشکیل و در نهایت ایده‌های برتر استانی برای حضور در مرحله کشوری معرفی می‌شوند و از ایده‌های برتر استانی تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول