اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نحوه اجرای طرح الگوی کشت در همدان به بازنگری نیاز دارد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در نحوه اجرای الگوی کشت در همدان بازنگری شود گفت: اغلب کشاورزان اطلاعی از این طرح و جزئیات آن ندارند.

نحوه اجرای طرح الگوی کشت در همدان به بازنگری نیاز دارد

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه این روزها برخی از محصولات کشاورزی نظیر سیر و سیب‌زمینی روی دست کشاورزان مانده است اظهار کرد: آنها پیگیر حل این وضعیت هستند.

وی بیان کرد: بیش از یک سال است همدان به عنوان پایلوت الگوی کشت مطرح شده و ۳۷۰ هزار هکتار از زمین‌های دیم استان نیز قرار بود زیر پوشش این طرح قرار گیرد و به کشاورزان هم آموزش داده شود تا زمین خود را به کشت گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر اختصاص دهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح الگوی کشت استفاده از روش‌های نوین در کاهش مصرف آب به خاطر مشکلات موجود مدنظر بود گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز پشتیبانی این کار را داشت و جلساتی هم برگزار شد تا کار پیش رود، البته متاسفانه در برخی جلسات کشاورزان حضور نداشتند تا توجیه شوند و این مشکل حل شود.

وی با تاکید به اینکه باید حتما در نحوه اجرای الگوی کشت بازنگری صورت گیرد افزود: وقتی با کشاورزان صحبت می‌کنیم اغلب در جریان اینکه الگوی کشت چیست و چه کسانی متولی آن هستند، نیستند.

فلاحی با بیان اینکه قبلا جهاد کشاورزی آموزش‌هایی به کشاورزان روستاها ارائه می‌داد که امروز جای خالی آن احساس می‌شود عنوان کرد: باید به سمت توجیه کشاورزان در روستاهای مختلف برویم تا از این وضعیت و موقعیت بی‌آبی خارج شویم.

وی گفت: در آن روشی که تاکنون برای الگوی کشت داشتیم باید تجدید نظر شود تا اجرای طرح روی زمین نماند.

پایان پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول