اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزارت بهداشت غزه: کودکان غزه شیر برای خوردن ندارند

وزارت بهداشت غزه با اشاره به اینکه ده‌ها هزار مجروح و بیمار فلسطینی در غزه نیاز به کمک دارند، اعلام کرد کودکان غزه شیر برای خوردن ندارند.

وزارت بهداشت غزه: کودکان غزه شیر برای خوردن ندارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، عصر امروز (دوشنبه)، گزارشی از وضعیت بهداشتی نوار غزه اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: «کودکان شیر ندارند و ما با کمبود مواد غذایی در غزه مواجه هستیم. نوار غزه با یک قحطی واقعی رو به رو است».

اشرف القدر ادامه داد: «ده‌ها هزار بیمار و مجروح در غزه وجود دارد که این مسئله نظام سلامت ما را تحت فشار قرار داده است».

او همچنین اشاره کرد: «اشغالگران ورود کامیون‌های حاوی کمک‌ها و دارو را محدود کرده‌اند و اجازه ارسال آن‌ به شمال غزه را نمی‌دهند».

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در عین حال اعلام کرد: «ما صدها زخمی را به علت نبود دارو و ملزومات پزشکی از دست داده‌ایم. بیش از ۹۹ درصد کادر پزشکی در شمال غزه همچنان تحت بازداشت نیروهای اشغالگر قرار دارند».

القدره در پایان تاکید کرد: «اگر اشغالگران به درخواست ارسال دارو طبق نیازهای ما پاسخ ندهند، ما عملا در برابر یک فاجعه قرار می‌گیریم».

وزارت بهداشت غزه روز گذشته در جدیدترین آمار خود از تعداد شهدای فلسطینی اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی در پی حملات رژیم صهیونیستی به ۲۰ هزار و ۴۲۴ نفر رسیده و تعداد مجروحان به ۵۴ هزار و ۳۶ نفر افزایش یافته است.

همزمان با این بیانیه، دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه به مردم فلسطین اعلام کرد که ارتش اسرائیل از اهالی ۸ محله در مرکز غزه خواسته به منطقه «دیر البلح» بروند، اما اشغالگران در همین منطقه پنج کشتار گروهی انجام داده‌اند.

دفتر اطلاع رسانی غزه تاکید کرد که اسرائیل عامدانه فلسطینیان را مجبور به مهاجرت می‌کند و سپس آن‌ها در منطقه‌های مورد نظر مورد حمله قرار می‌دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول