اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کشف 5 هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی در زنجان

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از صدور نزدیک به 5 هزار میلیارد ریال برگه تشخیص مالیاتی در سال گذشته خبر داد و گفت: این مبلغ تراکنش‌های مالی کتمان شده و یا از محل اجرای ماده 181 بوده است.

کشف 5 هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی در زنجان

فیروز شکوری، مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه موضوع فرارهای مالیاتی طبق دستورالعمل موجود سازمان پیگیری می‌شود، اظهار کرد: در این‌رابطه یک گروه ویژه هم تشکیل شده و پرونده‌هایی هم در دست اقدام است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از صدور نزدیک به 5 هزار میلیارد برگه تشخیص مالیاتی در سال گذشته خبر داد و افزود: «این مبلغ تراکنش‌های مالی کتمان شده بود» و یا اینکه همکاران پیگیری کرده و یا اینکه ماده 181 اجرا شده است.

وی با بیان اینکه گروه ویژه، به‌صورت تخصصی مبارزه با پول‌شویی و فرار مالیاتی را پیگیری می‌کند، ادامه داد: سامانه سوت‌زنی هم فعال است که اطلاعاتی از طریق مردم جمع‌آوری می‌شود و در صورت مستند بودن، قابل‌پیگیری بودن و در صورت منتج به نتیجه شدن، افراد مورد حمایت قرار می‌گیرند.

پرونده مالیاتی شرکت تهیه و تولید مواد روی، در زنجان نیست

شکوری با بیان اینکه پرداخت مالیات شرکت GTI پارسیان در استان زنجان وصول می‌شود، ادامه داد: این شرکت بزرگ‌ترین شرکت پرداخت‌کننده مالیات در استان و جزو منابع ما است، منتهی عوارض واریزی این شرکت از طریق استان به وزارت کشور واریز می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه پرونده شرکت تهیه و تولید مواد روی و معدن انگوران جزو مودیان بزرگ است که در دست پیگیری است و اقداماتی هم انجام شده که پرونده آن به زنجان منتقل شود، ادامه داد: چند استان در این پرونده درگیر هستند ولی بیشترین فعالیت این شرکت در زنجان است و پیگیری برای انتقال پرونده به زنجان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: مودیان بزرگ مسائلی دارند که در سازمان بررسی می‌شود و پرونده شرکت تهیه و تولید مواد معدنی هم جزو پرونده‌های بزرگ است که استان‌هایی مانند اصفهان، کرمان، زنجان و ... در این پرونده هستند و من امیدوارم این پرونده به زنجان منتقل شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با تاکید بر اینکه امور مالیاتی با همه اقشار جامعه سر و کار دارد، ادامه داد: سعی این اداره کل کسب رضایت ارباب‌رجوع است و در واقع اولویت کاری ما محسوب می‌شود، ضمن اینکه انجام برخی از امور هم الکترونیکی شده و نیاز به مراجعه حضوری ندارد و اگر بدهی قطعی شده نداشته باشند پاسخ استعلام آنلاین ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه میز خدمت هم برای پاسخگویی به مردم تشکیل شده است افزود: علاوه‌برآن سامانه 1526 هم زیر نظر روابط‌عمومی فعال است و شماره‌تلفن مدیرکل هم در دید عموم قرار دارد و پاسخگوی سؤالات مردم هستیم و باید از همه مردم، شامل اصناف، کارگران، بازاریان و کارمندان که در این شرایط کار کرده و حق‌و حقوق دولت را پرداخت می‌کنند، تقدیر کرد.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول