اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اقتصادی

تولید کننده مواد شیمیایی: کمبود مواد اولیه و قطع گاز از موانع فعلی تولید است

اساسی ترین مشکل واحدهای تولیدی، کمبود مواد اولیه است که گاه باعث می شود خط تولید یک هفته بخوابد. تولید داخل در بازار کم است و قیمت هم بالا است. این باعث می شود تولید کننده چینی که قیمت مواد اولیه اش پایین تر است، محصول را با قیمت کمتری عرضه کند.

تولید کننده مواد شیمیایی: کمبود مواد اولیه و قطع گاز از موانع فعلی تولید است

در بازدید از نمایشگاه ایران کمیکال(صنایع پایین دستی پتروشیمی و مواد شیمیایی) که در  آن بسیاری از صنایع بالادستی نیز مشاهده می شدند پای صحبت یکی از تولید کنندگان صنعت شیمیایی نشستیم. علی اکبر غلام نژاد مدیر عامل یک شرکت بازرگانی از روند رو به رشد تولید خبر داد و دلیل آن را رشد تقاضا به خاطر قیمت و کیفیت خوب کالای تولیدی دانست و این وعده را داد که در صورت کاهش قیمت مواد اولیه کارخانه، قیمت محصولات را از این هم پایین تر بیاورد.

وی بیان داشت اساسی ترین مشکل این واحد تولیدی، کمبود مواد اولیه است که گاه باعث می شود خط تولید یک هفته بخوابد. تولید داخل در بازار کم است و قیمت هم بالا است. این باعث می شود تولید کننده چینی که قیمت مواد اولیه اش پایین است، محصول را با قیمت کمتری عرضه کند و در نتیجه محصول ایرانی قابل رقابت با محصول چینی نباشد.

وی بیان کرد: با این وجود این شرکت به کشورهای همسایه صادرات محصولات خود را انجام می دهد. ضمنا وی از قطع گاز صنایع بعنوان دیگر مشکلات صنعت خود یاد کرد.

این نمایشگاه ایران کمیکال تا ۵ دیماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵  برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول