اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  هنر و رسانه

ناصر طهماسب در برابر هجمه‌ها و توهین‌ها ایستادگی می‌کرد

احسان امی مستندساز با اشاره به ایستادگی ناصر طهماسب در برابر بسیاری از هجمه‌ها و توهین‌ها، گفت: عده‌ای حتی پس از فوت ایشان، توهین می کنند؛ همان کسانی که حاکمیت را محکوم به دیکتاتوری می‌کنند، در جایگاه دیکتاتور قرار گرفته‌اند.

ناصر طهماسب در برابر هجمه‌ها و توهین‌ها ایستادگی می‌کرد

احسان امی کارگردان مستند «می ۱۹۶۸» در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، درباره  ناصر طهماسب که گویندگی این مستند را بر عهده داشته است،گفت: ویژگی مهم ناصر طهماسب که او را از بقیه متمایز می‌کرد، جرات و جسارتش در مسائل فرهنگی بود که فقدان این موضوع خیلی از مواقع احساس می‌شود.

وی افزود: یک هیولای شبه‌روشنفکری در کشور ساخته شده، که خیلی‌ها را در همین سالیان گذشته به خاطر اظهارنظرهای ساده مجبور به معذرت‌خواهی یا ترک کار کردند؛ گاهی نیز آن شخص را وادار می‌کنند و می گویند که باید از موضع خود برگردی اما طهماسب در برابر هیولای نطق‌کش شبه روشنفکری ایستاد.

کارگردان مستند «می ۱۹۶۸»، مرحوم طهماسب را شخصیتی بزرگ دانست و بیان کرد: ناصر طهماسب گاهی به‌تنهایی در برابر بسیاری از هجمه‌ها و توهین‌ها ایستادگی می‌کرد اما آن کاری که به نظر خودش درست بود را انجام می‌داد. 

وی ادامه داد: عده‌ای حتی پس از فوت ایشان همچنان روی نظر سابق خود هستند، همان کسانی که حاکمیت را محکوم به دیکتاتوری می‌کنند، خود آنها در جایگاه دیکتاتور قرار گرفته‌اند.

گفتنی است شب گذشته با گویندگی مستند «می 1968» جایزه بهترین گوینده گفتار متن جشنواره سینما حقیقت به ناصر طهماسب تعلق گرفت که در سالن برگزاری مراسم، کارگردان این مستند از درگذشت ناصر طهماسب خبردار شد و به‌جای این هنرمند، جایزه او را دریافت کرد.

پایان پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول