اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مردم باید در حل مشکلات حاکمیتی ایفای نقش کنند

دستیار استاندار چهارمحال و بختیاری در امور مردمی‌سازی گفت: همه مردم در راستای مردمی‌سازی دولت باید برای حل مسائل و مشکلات مختلف کشور و استان‌ها نقش‌آفرینی کنند.

مردم باید در حل مشکلات حاکمیتی ایفای نقش کنند

جمال‌الدین خدابخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به تفاوت ۲ موضوع مردمی‌سازی و مردم‌داری گفت: مردم‌داری یعنی به صحبت‌ها و درددل‌های مردم گوش فرا دادن که یکی از شاخصه‌های مردمی‌سازی است اما برای تحقق این امر کافی نیست، اما مردمی‌سازی یعنی آحاد مردم در مسائل مختلف کشور و استان‌ها نقش‌آفرینی کنند.

دستیار استاندار چهارمحال و بختیاری در امور مردمی‌سازی ادامه داد: همان‌طور که آحاد مردم در سال ۱۳۵۷ وارد صحنه شدند و نقش‌آفرینی کردند و در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، الان نیز باید مردم در حل مشکلات کشور و استان‌ها ایفای نقش کنند.

وی افزود: برای تحقق اهداف نظام اسلامی باید پنج مرحله شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را پشت سر بگذاریم که از آغاز انقلاب تا کنون ۲ مرحله انقلاب و نظام اسلامی تحقق پیدا کرده است و هم‌اکنون در مرحله دولت اسلامی قرار داریم.

 خدابخشی با اشاره به ویژگی‌های دولت اسلامی، بیان کرد: دولتی اسلامی است که قادر باشد الگوی حکمرانی متناسب با حاکمیت اسلامی و مبتنی بر نظریه جمهوری اسلامی را محقق سازد.

وی اضافه کرد: دولت در راستای مردمی‌سازی معتقد است مردم می‌توانند در تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی، اجرا و نظارت امور نقش‌آفرینی کنند و وظیفه دولت تنها حمایت و هدایت و همچنین آماده‌سازی زمینه‌ برای نقش‌آفرینی مردم است.

دستیار استاندار چهارمحال و بختیاری در امور مردمی‌سازی، شناسایی سر حلقه‌های میانی و اشراف کلی بر توانمندی و ظرفیت‌های حلقه‌های میانی ،بسترسازی و پیگیری گفتمان‌سازی میان مسؤولان برای استفاده از ظرفیت‌های گسترده مردمی با ایجاد ساز و کارهای مناسب، پیگیری ایجاد ساز و کار مناسب و زمینه‌سازی برای تعامل موثر میان نخبگان مردمی و دولت برای تصمیم‌سازی در سطوح مختلف، شناسایی و احصا مسائل قابل حل توسط ظرفیت‌های مردمی را از جمله مهمترین وظایف دستیاران مردمی‌سازی دولت در استان‌ها برشمرد.

وی تصریح کرد: حلقه‌های میانی، گروه‌های مردمی پیشرو هستند که ۲ بال قدرت اندیشه‌ورزی و راهبری دارند و با ایده‌های متفاوت و متکثر به حل مشکلات کمک می‌کنند.

خدابخشی در پایان خاطر نشان کرد: کار دستیاران تقویت حلقه‌های میانی و اقشار مختلف مردم از لحاظ فکری و تقویت ارتباط مردم با دولت است.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول