اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تبادل تجربیات حوزه آتش‌نشانی با شهرهای خواهرخوانده اصفهان

رئیس برنامه‌ریزی آتش‌نشانی اصفهان با اشاره به استفاده از تجربیات آتش‌نشانی شهر شیان کشور چین گفت: این اقدام در حوزه آتش‌نشانی برای نخستین بار اتفاق افتاده و تبادل تجربیات آتش نشانی با شهرهای خواهرخوانده اصفهان در دستور کار قرار دارد.

تبادل تجربیات حوزه آتش‌نشانی با شهرهای خواهرخوانده اصفهان

امید باقری، رئیس برنامه‌ریزی آتش‌نشانی اصفهان در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان با تاکید بر تبادل تجربیات آتش نشانی با شهرهای خواهرخوانده اصفهان گفت: در راستای موضوع الگوبرداری از سایر کشورها در مباحث آموزش، پیشگیری و عملیات‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، فعالیت‌های آتش‌نشانی سایر شهرهای جهان را رصد و بررسی کردیم که چه مواردی را می‌توانیم برای موفقیت هر چه بیشتر در عملیات‌ها، پیشگیری از حوادث احتمالی و کاهش زمان رسیدن به محل حریق و حوادث در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه نخستین جلسه وبیناری استفاده از تجربیات سایر شهرهای جهان با حضور برخط مسؤول آتش‌نشانی شهر شیان کشور چین برگزار شد، افزود: با نخستین خواهرخوانده اصفهان ارتباط وبیناری برگزار کردیم و با مسؤول آتش‌نشانی شهر شیان در رابطه با موارد فنی و عمومی صحبت‌هایی داشتیم.

باقری با بیان اینکه شهر شیان چین جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر دارد که این جمعیت به پوشش کامل خدمت ایمنی نیاز دارد، افزود: در این جلسه برخط صحبت‌ها و سوالات زیادی در رابطه با امکاناتی که برای اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه و فناوری‌هایی که بهره می‌برند، مطرح شد.

رئیس برنامه‌ریزی آتش‌نشانی اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای استفاده از پهپاد آتش‌نشان در این سازمان مصمم هستیم، سوالاتی در این مورد از مسئول آتش‌نشانی شهر شیان پرسیده شد که چه نوع و برندی برای این موضوع استفاده می‌شود.

باقری تاکید کرد: اینکه از چه استانداردی در شهر شیان چین برای پایش ایمنی استفاده می‌شود و اینکه آیا این استاندارد ملی یا اروپایی است و نسبت تعداد آتش‌نشانان به جمعیت شهر چقدر است، نیز مباحثی مطرح شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه وبیناری در رابطه با اینکه رهبری و راهبری اکیپ‌های عملیاتی به چه صورتی انجام می‌شود و در زمینه هوشمندسازی چه اقداماتی انجام شده است، سوالات و مواردی از سوی آن‌ها مطرح شد که پاسخ دادیم، اضافه کرد: میانگین سن آتش‌نشانان و ایمنی مراکز صنعتی از جمله مواردی است که از سوی مسؤولان آتش‌نشانی شهر شیان پرسیده شد.

رئیس برنامه‌ریزی آتش‌نشانی اصفهان ادامه داد: از تمام ظرفیتی که در دنیا وجود دارد، باید تجربه کسب کنیم تا بتوانیم در راستای ارائه یک خدمت حرفه‌ای به شهروندان از آن بهره ببریم که این اقدام برای آتش‌نشانی برای نخستین اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در مواردی همچون آزمایشگاه علت‌یابی حریق که برای نخستین بار در غرب آسیا راه‌اندازی شد و ارزیابی ریسک بناهای تاریخی که با حضور نماینده یونسکو در نصف‌جهان انجام شد، پیشرو بوده که این تجربیات نیز در این نشست مورد تبادل قرار گرفت.

رئیس برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه مدیریت تکنولوژی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان مستقر شده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی دبیر آتش‌نشانی‌های مجمع کلان‌شهرهای ایران است، تمامی تجربیات و نوآوری‌های مطرح شده در اینگونه جلسات را در راستای مدیریت دانش برای همکاران خود از طریق مجمع کلان‌شهرها و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سراسر کشور به اشتراک می‌گذاریم.

باقری اضافه کرد: برای مرحله بعدی نیز تبادل تجربیات با شهر فلورانس ایتالیا را در دستور کار قرار داده‌ایم.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول