به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، فروش یک فیلم سینمایی دغدغه همیشگی تیم تولید آن است، اما در نهایت فیلمهایی تنها به اندازه انگشتان دو دست در طول یک سال در سینمای ایران سودآور شده و بیش از هزینه ساخت خود را در گیشه به دست آوردهاند و اکثر آثار با ضرر مالی مواجه میشوند.
در حالی که در تاریخ سینمای ایران آثار بسیاری با هزینههای بالا ساخته شده و تنها 6 فیلم کمدی به فروش بالای 50 میلیارد تومان رسیدهاند، مطابق با آمار جدید سمفا انیمیشن سینمایی «بچهزرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری در کمتر از 3 ماه اکرانش موفق شد وارد باشگاه ۵۰ میلیاردیهای سینمای ایران شده و به اندازه 5 فیلم اجتماعی در سینمای ایران فروش داشته باشد.
آمار نشان از موفقیت ژانر کمدی در سینمای ایران دارد و از 9 فیلم کمدی اکران شده در سال جاری 3 فیلم به موفقیت رسیده است، در انیمیشنها موفقیت در گیشه وجود داشته و 2 انیمیشن اکران شده با موفقیتی 100 درصدی روبه رو شدهاند.
ساخت انیمشن «بچه زرنگ» سال 1397 شروع شده و 1 میلیون دلار هزینه داشته است، تا امروز فقط سه انیمیشن سینمایی «شاهزادهروم» با بیش از یک میلیون مخاطب، «فیلشاه» با بیش از ۱میلیون و ۲۵۰هزار مخاطب و «بچهزرنگ» با بیش از ۱میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب (که از ابتدای اکران تا امروز بوده است) پرمخاطبترین انیمیشنهای تاریخ سینمای ایران هستند که توانستهاند مخاطبان میلیونی جذب سینماهای کشور کنند. در رتبه چهارم هم انیمیشن «پسر دلفینی» با 918 هزار مخاطب قرار دارد که گرچه در اکران بینالمللی موفق بود اما رتبه خوبی در فروش داخلی کسب نکرد.
«بچهزرنگ» هفتمین فیلم سینمای ایران است این رکورد را پیش از این آثاری همچون «فسیل»، «هتل»، «شهرهرت»، «انفرادی»، «بخارست» و «دینامیت» به دست آورده بودند.
این انیمیشن تاکنون بیش از ۱میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب داشته و با توجه هزینه اعلام شده توسط تیم تولید تا کنون تنها در فروش داخلی هزینه ساخت خود را تامین کرده است.
پایان پیام/