اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

استفاده از ظرفیت‌های سواحل مکران برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان بهزیستی گفت: سواحل مکران گنج پنهان است و باید از ظرفیت این گنج پنهان در زمینه های مختلف به ویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خوبی استفاده کنیم.

استفاده از ظرفیت‌های سواحل مکران برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، چهارمین همایش روانشناسی و آسیبهای اجتماعی با محورهای خانواده آموزش مسائل تربیتی بیماریهای خاص و فضای مجازی حاشیه نشینی اعتیاد و خودکشی  با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان چابهار برگزار شد.

رئیس سازمان بهزیستی در این همایش اظهار کرد: اگر در خصوص روانشناسی و حوزه آسیب‌های اجتماعی در جایی و در قطعه‌ای صحبت می‌کنیم حتماً مسئولین اقتصادی توجه کامل و اهتمام ویژه‌ای نسبت به اقتصاد و این ظرف بزرگ و این اقیانوس بیکران باید داشته باشد.

علی محمد قادری افزود: سواحل مکران گنج پنهان است و باید از ظرفیت این گنج پنهان به خوبی استفاده کنیم.

این مسئول بیان کرد: استفاده از ظرفیت اقتصاد دریا نیازمند کار جهادی است، کار جهادی با کار عادی متفاوت است چرا که در کار جهادی بدون اینکه فرد مجبور به انجام کاری باش داوطلبانه وارد میدان شده و تمام تلاش خود را به کار می بندد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: مسئولین خدوم و پرتلاش دولت و مجلس و شبکه مردمی و مباشرین اجتماعی می‌توانند در حقیقت عدالت را در این مناطق توسعه دهند، برای سازمان بهزیستی و برای مجموعه‌های مرتبط نوآوری اجتماعی و خلاقیت را به همراه خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه همه در هر ارگان و جایگاهی باید مسئولیت پذیری اجتماعی داشته باشند، اضافه کرد: مسئولیت پذیری یعنی هر فردی هر احدی هر دانش آموزی دانشجویی استادی بتواند با یک نقشه راه درست و ترسیمی که توسط مسئولین صورت می‌گیرد مسیر خدمت را توسعه دهد.

قادری ادامه داد: هم اکنون ظرفیت سازی اجتماعی در کشور ایجاد شده، باید با استفاده از ظرفیت اقتصاد دریا معیشت مردم بومی را رونق ببخشیم، در این این استان ما نباید پشت نوبت دریافت خدمت مستمری داشته باشیم.

وی گفت: در حوزه اشتغال و کارآفرینی عزیزان و ولی نعمتان ما در سازمان بهزیستی که مخاطب ما هستند از ظرفیت منابع تبصره ۱۸ اشتغال برخوردار هستند اگر کمبود و کسری امروز در این استان وجود دارد حتماً برطرف خواهد شد.

قادری افزود: ما تا پایان سال حتماً باید به اون چشم انداز میان مدت خودمان برسیم، این نکته مهم و وظیفه ماست در این استان شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردیم، و باید به گونه ای عمل کنیم که شرمنده آنها نشیم.

 

هوشیاری مردم و سران طویف اجازه تحریک گسل‌های مذهبی را نمی‌دهد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در این همایش اظهار کرد: دشمنان به دنبال تحریک گسل های مذهبی در این استان هستند و هوشیاری مردم تاکنون اجازه نداده است این گسل تحریک شود.

رضا شریفی با اشاره به حادثه تروریستی در راسک، افزود: مردم راسک از این حادثه نگرانتر و متاثرتر از دیگران بودند، بیانیه دادند و این حادثه را محکوم کردند.

وی بیان کرد: در دهه 80 با اتفاقات تروریستی که رخ داد، تمرکز مدیریتیمان بهم ریخت، حداقل 10 سال از استانهای دیگر کشور، عقب ماندیم و روند توسعه و آبادانی این منطقه با خلل مواجه شد.

این مسئول افزود: اکنون با هوشیاری سران طوایف و بزرگان، دیگر در تله دشمنان گرفتار نخواهیم شد، همه باهم برای توسعه و آبادانی منطقه پای کار هستیم تا عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

وی با تاکید بر همراهی بسیار خوب مردم با نظام گفت: دغدغه و اولویت ذهنی جوان سیستان و بلوچستان هم اکنون توسعه است با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی از شمال تا جنوب استان برای آبادانی این منطقه مصمم هستیم.

 

لزوم تحقیق و پژوهش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی


مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این همایش‌ها کمک می‌کند به ما که نگاه اندیشمندانه‌ای به تهدیدهایمان داشته باشیم.

اویسی گفت: مسئله اعتیاد تهدید جدی است که سلامت جامعه را تهدید می‌کند، خانواده‌های زیادی را داریم که در بستر اعتیاد واقعاً تاب و توانشان رااز دست دادند.

این مسئول ادامه داد: اتفاقات زیادی در بستر اجتماعی ما رخ می دهد که وقتی منشا شناسی میکنیم منشاش به اعتیاد برمیگردد، خود طلاق به عنوان یک پدیده‌ای که ممکن است فراوانی آن جدی نباشد اما اعتیاد بستر آن را فراهم می کند.

اویسی بیان کرد: عزیزانی را داریم که متاسفانه از ظرفیت های اقتصادی لازم برای ادامه حیات و زندگی بی بهره اند یا کم بهره اند همه اینها ایجاب میکند که ما وارد این عرصه بشویم و با تحقیق و پژوهش راهکار لازم را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی پیداد کنیم.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول