اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پایان حکومت دلالان میوه و مرکبات در باشت!

فرماندار شهرستان باشت گفت: با راه‌اندازی چندین واحد سردخانه‌ دیگر دلالان نمی‌توانند میوه و مرکبات باغداران باشتی را به تاراج ببرند.

پایان حکومت دلالان میوه و مرکبات در باشت!

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، نادر گرامی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اولین بار در دولت سیزدهم عملیات ساخت چهار سردخانه به ظرفیت یکهزار، ۸۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰ تنی در این شهرستان آغاز شد که تاکنون 2 مورد آن تکمیل شده است.

وی گفت: از این تعداد واحدهای کشاورزی عملیات اجرایی سردخانه  ۵۰۰ و ۸۰۰ تنی باشت که عملیات آن در  بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود هم اکنون تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

گرامی اظهار کرد: با راه اندازی این سردخانه‌ها، نگهداری میوه و گوشت و سایر مواد پروتئینی علاوه بر ایجاد چندین و چند فرصت شغلی مستقیم به جلب رضایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به افزایش درآمد بهره برداران محلی کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: مشکل تامین انرژی برق ۲ سردخانه مواد غذایی که در شهریور امسال عملیات اجرایی آن در شهرک صنعتی خان احمد شهرستان باشت به پایان رسیده بود هم اکنون برطرف شده است. 

گرامی  ادامه داد: سردخانه 500 تنی و سردخانه 800 تنی هم اکنون به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران این سردخانه ها در مجموع ۱۶۰ میلیارد ریال بوده که ۱۰۰ میلیارد ریال آن در قالب  تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۸ بوده است.

فرماندار باشت گفت: همه ساله به دلیل نبود سردخانه ثمره دسترنج باغداران مرکبات شهرستان باشت از سوی واسطه‌ها به تاراج می‌رفت که ساخت این واحدهای صنعتی موجب نگهداری و توزیع به موقع محصولات باغی مورد نیاز بازار است.

وی تصریح کرد: درآمد ۶۵ درصد مردم باشت از کشاورزی تامین می شود و امید است با بهره برداری از این سردخانه ها محصولات کشاورزی باغداران این شهرستان که در فصل برداشت با کاهش قیمت مواجه است ذخیره و موقع نیاز استان وارد بازار شود.

گرامی تصریح کرد: هم اکنون سطح باغات مرکبات این شهرستان چهار هزار هکتار است که سالانه بیش از ۶۰ هزار تن محصولات باغی از جمله پرتقال، نارنگی، لیموترش و ... در این شهرستان تولید می شود.

فرماندار باشت با بیان اینکه دست دلالان با  ساخت سردخانه نگهداری تولیدات دامی و کشاورزی  در باشت قطع خواهد شد ابراز کرد:  ۳۱۳ میلیارد ریال اعتبار امسال برای توسعه بخش کشاورزی در قالب طرح های عمرانی در این شهرستان هزینه شد. 

وی ادامه داد: این میزان اعتبار در قالب ۱۴ طرح عمرانی و اقتصادی در زمینه ایجاد کانال آبیاری مزارع، طرح پرواربندی صنعتی، ساخت سردخانه، طرح مرمت و بهسازی جاده بین مزارع و انجام سامانه نوین آبیاری اجرا شد.

گرامی تصریح کرد: هفت هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال در بخش توسعه کشاورزی در قالب تسهیلات و طرح های عمرانی در دولت سیزدهم در این شهرستان هزینه شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول