اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نولان: «اوپنهایمر» بهترین‌ فیلم کارنامه‌ام است

کریستوفر نولان، کارگردان آمریکایی- بریتانیایی که با فیلم قبلی خود «انگاره» محصول ٢٠٢٠، نتوانست گیشه‌ سینماهای آمریکا را تصاحب کند، عنوان کرد که «اوپنهایمر» به معنای واقعی کلمه بهترین فیلمی است که تا به حال ساخته است.

نولان: «اوپنهایمر» بهترین‌ فیلم کارنامه‌ام است

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، کارگردان «بی‌خوابی» که در مصاحبه با امپایر به موضوع سینما و تجارت پرداخت، با بیان اینکه فیلم سه ساعته «اوپنهایمر» با درجه R توانسته یک میلیارد دلار درآمد داشته باشد گفت: «من بر اساس تجربه شخصی، احساس خوبی نسبت به وضعیت تجاری فیلم دارم؛ همچنین نسبت به بازگشت تماشاگران به سینماها.»

این فیلمساز ٥۳ ساله که فیلمش نامزدی دستاورد در بخش باکس‌آفیس گولدن گلوب را به دست آورده است، ادامه داد: «من ۲٠ سال است که این کار را انجام می‌دهم و در بریتانیا، این فیلم پرفروش‌ترین فیلم من است.»

کارگردان سه گانه‌ «بتمن» که معتقد است صنعت سینما نیاز به تعادلی متناسب بین انواع فیلم‌ها دارد تا به حرکت خود ادامه دهد، پیش از این در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفته بود، تعادل بین عناوین معتبر سینمایی می‌تواند بازگشت مخاطب را تضمین کند و چرخه اقتصاد هالیوود و هزینه ساخت و توزیع بسیاری از انواع دیگر فیلم‌ها را نیز به همراه داشته باشد.

هالیوود ریپورتر که فیلم زندگینامه‌‌ای «اوپنهایمر» را یک موفقیت تجاری بزرگ و شگفت‌انگیز در گیشه توصیف کرده است، در گزارشی خبرداد در ساترن ۲۰۲۴ که در ۴ فوریه برگزار می‌شود، قرار است از نولان  تجلیل به عمل آید و امیلی بلانت بازیگر «اوپنهایمر»، جایزه ساترن را به این کارگردان اهدا کند.

جوایز ساترن، جوایزی است که  از سال ١٩٧۲ از سوی آکادمی فیلم‌های علمی-تخیلی، فانتزی و ترسناک به برگزیدگان اعطا می‌شود. 

کوین فایگی کارگردان «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» و جیمز کامرون کارگردان «آواتار: راه آب» دریافت‌کنندگان قبلی این جایزه هستند.

چندین فیلم نولان قبلاً جوایز فیلم برتر ژانر را به خود اختصاص داده بودند. «بتمن آغاز می‌کند» برنده بهترین فیلم فانتزی، «شوالیه تاریکی» برنده بهترین فیلم اکشن یا ماجراجویی و «تلقین» و «بین‌ستاره‌ای» هم برنده جایزه بهترین فیلم علمی تخیلی شده بودند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول