اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

نماینده شاهین شهر: افزایش مالیات رکود تورمی مغایر با سیاست‌های برنامه هفتم را به دنبال خواهد داشت

عضو کمیسیون تلفیق در مجلس در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال 1403، گفت: افزایش مالیات ، رکود تورمی را به دنبال خواهد داشت که این وضعیت با سیاست‌های برنامه هفتم مغایرت دارد.

نماینده شاهین شهر: افزایش مالیات رکود تورمی  مغایر با سیاست‌های برنامه هفتم را به دنبال خواهد داشت

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در نشست صحن علنی امروز چهارشنبه در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور گفت: در این لایحه قرار است به میزان ۴۹.۸ درصد به مالیات‌ها اضافه شود، در حالی که ما هنوز اجرای صحیح نظام جامع مالیاتی را نداریم، این افزایش مالیات بر همه کسانی که مالیات می‌دهند تقسیم می‌شود که باعث تعطیلی برخی از کارها و فعالیت‌ها خواهد شد.

وی افزود : این افزایش مالیات از طرفی نیز رکود تورمی را به دنبال خواهد داشت که این وضعیت با سیاست‌های برنامه هفتم مغایرت دارد.

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: بر اساس قانون قرار بود، ۱۵ آبان بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس بیاید، چرا که بودجه شرکت‌های دولت یک سوم بیشتر از بودجه عمومی است و باید زودتر به مجلس ارائه می‌شد در حالی که بودجه این شرکت‌ها هنوز به دست ما نرسیده است و ما اطلاعی از آنها نداریم.

حاجی دلیگانی، تصریح کرد: چرا برخی از این شرکت‌ها می‌گویند ما زیان‌ده هستیم در حالی که پاداش‌های کلانی در این شرکت‌ها به اعضای هیأت مدیره داده می‌شود که بسیار سرسام‌آور است بنابراین چگونه می‌توانیم بر بودجه این شرکت‌ها نظارت داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در بند (هـ) تبصره (۳) آمده است قیمت خدمات افزایش پیدا خواهد کرد و اگر شرکتی قرار است افزایش قیمت دهد باید از سازمان برنامه و بودجه اجازه آن را بگیرد که به این معناست با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود.

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، افزود: عدم تحقق درآمدها نیز در این بودجه مشهود است و این بودجه فقرا را فقیرتر خواهد کرد. همچنین ارز کافی برای واردات دارو و سایر اقلام ضروری تخصیص داده نشده است.

حاجی دلیگانی، ادامه داد: درآمد دستگاه‌ها در بودجه سال جاری ۱۸۱ همت بود که این درآمدها برای سال بعد به ۲۷۵ همت رسیده است که این وضعیت به این معناست که ما با گران کردن خدمات مواجه هستیم که به تبع آن با گرانی و تورم مواجه خواهیم بود.

وی، خاطر نشان کرد: در بحث قیمت گندم نیز در این برنامه ابهام وجود دارد و قابل پذیرش نیست از طرفی نیز لایحه بودجه بر اساس لایحه برنامه هفتم نوشته شده است و بر اساس مصوبه مجلس نیست که نشان می‌دهد نباید با این بودجه موافقت کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول