اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

رویداد «مدارس آینده» 26 دی برگزار می‌ شود

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، راه‌اندازی مراکز رشد واحدهای فناور را بستری برای تقویت ارتباط و تعامل صنعت و دانشگاه و برگزاری رویدادهای دانش بنیانی دانست و گفت: رویداد «مدارس آینده» در 26 دی سال جاری برگزار می‌شود.

رویداد «مدارس آینده» 26 دی برگزار می‌ شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مجید عبداللهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو پیرامون موضوع همکاری دانشگاه‌ها برای کیفی سازی و صنعتی سازی مدارس جدید، اظهار کرد: در کشورمان در حال حاضر ۱۰۵ هزار مدرسه و ۵۴۰ هزار کلاس داریم که ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از دانش آموزان بهترین و بیشترین زمان زندگی خود را در این فضای آموزشی سپری می کنند.

وی افزود: توجه به ابعاد معماری و فنی و کیفیت بخشی به فضاها یکی از محورهای کلیدی بوده که از گذشته مد نظر مجموعه سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار داشته و دارد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در گذشته به دلیل پایین بودن سرانه فضای آموزشی در کشور ناچار به ساخت مدارس بیشتری بودیم تا این سرانه را ارتقا دهیم و امروز این سرانه به حدود ۵.۲ دهم متر مربع رسیده و دسترسی دانش آموزان به فضاهای آموزشی رشد کمی قابل توجهی پیدا کرده است.

عبداللهی تصریح کرد: علاوه بر افزایش کمی تعداد مدارس، لازم بود که به موضوع کیفیت بخشی و فراتر از آن به موضوع هویت بخشی به فضاهای آموزشی نیز ورود کنیم. در حوزه کیفیت بخشی مدارس مبنا را صرفاً روی دانش تخصصی و داخلی مجموعه سازمان نوسازی مدارس کشور قرار ندادیم و تلاش کردیم از ظرفیت دانشگاه‌ها و مجامع علمی و اخیراً شرکت های دانش بنیان برای حل مسائل پیش روی فضاهای آموزشی نیز استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلات آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۳ وجود مدارس فرسوده و ناایمن و فاقد استحکام بود که با استفاه از ظرفیت دانشکده های فنی موضوع مقاوم سازی و ایمنی سازی مدارس فرسوده در دستورکار قرار گرفت به طوری‌که تمامی مجامع دانشگاهی، یک دانشی را در ایران تحت عنوان «دانش مقاوم سازی فضاهای آموزشی» تعریف کردند و کشور ایران در این حوزه مرجعیت علمی پیدا کرد و جایزه بین المللی را هم از سازمان بین الملل دریافت نمود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: در حال حاضر سازه هایی که در مدارس مورد استفاده قرار می گیرند با درجه ایمنی و کیفیت مناسب طراحی و اجرایی می شوند.

عبداللهی راه اندازی مراکز رشد واحدهای فناور را بستری برای تقویت ارتباط و تعامل صنعت و دانشگاه و برگزاری رویدادهای دانش بنیانی عنوان کرد و گفت: رویداد «مدارس آینده» که سال گذشته برگزار شد امسال هم در ۲۶ دی برگزار می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول