اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افرایش 100 هکتاری جنگل‌های طارم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از توسعه و احیای ۱۰۰ هکتار جنگل‌کاری در منطقه«باکلور» شهرستان طارم خبر داد.

افرایش 100 هکتاری جنگل‌های طارم

حسن حسینی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: نهالستان کوشکن ذیل طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال ۱۴۰۲ دچار تحولات اساسی شد به‌طوری‌که سطح مفید نهالستان از حدود ۷ هکتار به ۳۰ هکتار افزایش یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان با بیان اینکه در بحث تولید نهال سهمیه استان از ۲۵۰ میلیون تولید نهال در سال به ۳.۵ میلیون اصله نهال رسیده است، گفت: کاشت ۳ میلیون اصله نهال در سال‌جاری تعهد استان زنجان است.
وی با بیان اینکه در زمینه تعهد استان 3.5 میلیون اصله نهال به صورت نهال‌های زمینی و قلمه در گلدان‌های پلاستیکی کاشته شده است، ادامه داد: نخستین محموله این نهال‌ها به مقصد روستای باکلور در شهرستان طارم در راستای طرح توسعه جنگل‌کاری در حال حمل است.

حسینی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ هکتار در منطقه باکلور طارم توسعه جنگل کاری با غرس درختان «داغداغان و زالزالک» را خواهیم داشت، افزود: همچنین ۴۰۰ هکتار هم در همان منطقه منتهی در یک روستای دیگر در قالب بذرکاری باهدف احیا و توسعه جنگل‌های استان، درختکاری انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان با یادآوری اینکه طبق پیش‌بینی‌ها بعضی از نهال‌ها دوره زمانی دو تا سه‌ساله را باید در نهالستان سپری کنند تا قابلیت انتقال اصله را داشته باشند، گفت: امسال بالغ بر ۱.۷ میلیون اصله قادر به انتقال و باز کاشت خواهد بود که برای جبران کسری در سال‌های آینده اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در افق چهار‌ساله ۱۴ میلیون اصله نهال در استان تولید و توزیع و کاشت خواهد شد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول