اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گالانت: اگر حماس از بین نرود موجودیت اسرائیل به خطر می‌افتد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در سخنانی مدعی شد که این رژیم حماس را از بین خواهد بُرد در غیر این صورت ادامه وجود اسرائیل به خطر خواهد افتاد.

گالانت: اگر حماس از بین نرود موجودیت اسرائیل به خطر می‌افتد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه گفت که این رژیم باید حماس را از بین ببرد.

وی در ادامه سخنانش مدعی شد: «باید حماس را از بین ببریم در غیر این صورت ادامه وجود اسرائیل به عنوان یک دولت به خطر خواهد افتاد».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «به عملیات خود در سطوح مختلف در غزه ادامه خواهیم داد و شاید به زودی در مناطق شمالی نیز عملیات انجام دهیم».

گالانت گفت: «در صورتی که گزینه دیپلماسی با شکست مواجه شود، در حمله به جبهه شمال تردید نخواهیم کرد و امیدواریم که حزب‌الله پیامد کارهایی که انجام می‌دهد را درک کند».

وی در ادامه سخنانش افزود: «ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که حماس دیگر نتواند امنیت اسرائیل را در آینده تهدید کند».

مقامات رژیم صهیونیستی طی هفته‌های گذشته بارها مدعی شده‌اند که هدف آنها از جنگ غزه نابودی حماس است اما مقام‌های کشورهای مختلف تاکید کرده‌اند که حماس یک اندیشه بوده و نابودی اندیشه در میدان نبرد غیرممکن است.

چند روز پیش بود که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود: «نمی‌توان یک اندیشه را در میدان نبرد از بین برد و در پایان جنگ باید به خواسته‌های ملت فلسطین پاسخ مثبت داده شود».

 «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نیز پیشتر تاکید کرده بود که  «نمی‌توانیم بفهمیم که اسرائیل چگونه می‌تواند به هدف خود برای نابودی جنبش حماس دست یابد، حماس یک اندیشه است و اندیشه را با زور اسلحه نمی‌توان از بین برد».

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز شامگاه روز چهارشنبه گذشته تاکید کرده بود هر گونه شرط‌بندی روی مقدمه‌چینی برای شکل‌گیری غزه‌ای بدون حماس و گروه‌های مقاومت توهم و یک سراب است.

نیروهای مقاومت فلسطین در تاریخ هفتم ماه اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به تجاوزات نیروهای اسرائیلی در قدس اشغالی و کرانه باختری عملیات بزرگی را تحت عنوان «طوفان الاقصی» آغاز کردند که طی آن بیش از ۱۰۰۰ صهیونیست کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که در درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین ۴۴۴ نفر از نیروهای خود را از دست داده است. با این حال، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» اخیرا فاش کرد که آمار اعلام‌شده از سوی ارتش اسرائیل درباره تعداد تلفات درست نیست و آمار اعلام‌شده بسیار کمتر از تعداد واقعی است.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول