اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مذاکرات «طرف‌های بین‌المللی» با یمن برای توقف حمله به کشتی‌های اسرائیلی

سخنگوی انصارالله یمن از مذاکرات با طرف‌های بین‌المللی خبر داد که قصد دارند عملیاتهای این کشور علیه کشتیهای اسرائیلی یا کشتیهای عازم فلسطین اشغالی را متوقف کنند.

مذاکرات «طرف‌های بین‌المللی» با یمن برای توقف حمله به کشتی‌های اسرائیلی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن از مذاکره با طرفهای بین‌المللی درباره عملیاتهای ارتش این کشور در دریای سرخ و دریای عرب خبر داد و گفت که این مذاکرات، با نظارت عمان در جریان است.

نیروهای انصارالله اخیرا یک کشتی باربری را که عازم فلسطین اشغالی بود، توقیف کردند. یمن چند حمله هم به کشتیهایی انجام داده است که به سمت تل‌آویو در حرکت بودند.

عبدالسلام در این باره تأکید کرد: به همه گفته‌ایم که عملیاتهای یمن، برای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه است. ما نمی‌توانیم در قبال حمله به نوار غزه و محاصره آن، دست روی دست بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه موضع یمن در قبال غزه، غیر قابل چانه‌زنی است، تصریح کرد: کشتیهای دشمن [صهیونیستی] یا کشتیهایی که عازم بنادر آن باشند، تا زمان توقف حمله و لغو محاصره غزه و ورود کمکهای انسان‌دوستانه ادامه خواهد داشت.

این مقام یمنی در پایان خاطر نشان کرد: هر اقدام واقعی برای وضعیت انسانی در فلسطین و غزه، باید با وارد کردن غذا و دارو باشد و این مسئله می‌تواند باعث کاهش تنش شود.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هجدهم ماه جاری تأکید کرد که این کشور اجازه نخواهد داد کشتیهایی که عازم فلسطین اشغالی هستند، از آبهای یمن عبور کند، مگر اینکه حامل دارو و غذا برای مردم غزه باشند.

سریع همچنین گفت: هر کشتی که عازم رژیم صهیونیستی باشد، هدف مشروعی برای ما خواهد بود. به همه کشتیها و شرکتها هشدار می‌دهیم که هیچ ارتباطی با بندرهای اسرائیلی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تصمیم ممانعت از عبور همه کشتیها به سمت فلسطین اشغالی را از همین لحظه اجرایی می‌کنند، تصریح کرد: تصمیم جلوگیری از ورود کشتیهای خارجی به این رژیم پس از آن اتخاذ شد که اجازه ندادیم کشتیهای اسرائیلی از دریاهای سرخ و عرب عبور کنند.

سرتیپ یحیی سریع در پایان گفت: نیروهای مسلح یمن خواستار ادامه حرکت همه کشتیهاست، به جز کشتیهایی که مربوط به اسرائیلی باشد یا به بندرهای اسرائیلی، کالا منتقل کند.

اوایل جنگ اخیر در غزه، انصارالله یمن به اسرائیل در مورد عدم ورود به فاز حمله زمینی به غزه هشدار داد و فقط سه روز پس از شروع حمله زمینی، یمن با چند موشک و پهپاد، بندر و شهر ایلات در جنوبی‌ترین نقطه فلسطین اشغالی را هدف گرفت.

تهدید کشتی‌های حامل بار به مقصد یا از مبدأ اراضی اشغالی و تسلط بر کشتی «گلکسی لیدر» طلیعه عملیاتی بود که همچنان ادامه دارد و  نگرانی اصلی‌ترین حامی و متحد رژیم اسرائیل را به دنبال داشته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول