اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

509 عملیات حزب‌الله برای فرسایش رژیم اسرائیل در جبهه شمالی

حزب‌الله لبنان در هفتاد و یکمین روز جنگ غزه، با انتشار جدیدترین آمار از عملکرد خود در جبهه شمالی رژیم صهیونیستی از درهم کوبیدن 59 مقر و پایگاه نظامی اسرائیلی خبر داد.

509 عملیات حزب‌الله برای فرسایش رژیم اسرائیل در جبهه شمالی

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «زندگی در اینجا فلج شده است..هرگز چنین ترسی را تجربه نکرده‌ بودیم..خواب در اینجا مساوی است با وحشت...حاضر به بازگشت نیستیم». این جملات تنها بخش‌هایی از صحبت‌های صهیونیست‌هایی است که زیر آتش حملات حزب‌الله لبنان مجبور به تخلیه شهرک‌های اسرائیلی نزدیک مرز لبنان شده‌اند. 

 

 

 

حزب‌الله لبنان که به اعتراف «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی موجب شده وضعیت امنیتی در جبهه شمالی غیر قابل تحمل شود، امروز با تاکید بر این‌که عملیات‌هایش در جنوب هرگز متوقف نخواهد شد، جدیدترین آمار عملیات‌های نظامی خود علیه مقرهای ارتش رژیم اسرائیل و محل‌های تجمع نظامیان اسرائیلی از نخستین روز آغاز عملیات «طوفان الاقصی» حماس را اعلام کرد.

این در حالی است که مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر تاکنون، شاهد تنش و تبادل آتش میان حزب الله لبنان و ارتش اشغالگر است. دوم آذرماه نیز «الاعلام الحربی» لبنان گزارشی دقیق از تلفات و خسارات ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات‌های نیروهای مقاومت لبنان تا ۲۲ نوامبر (چهل و هفتمین روز جنگ) منتشر و اعلام کرد که حداقل ۴۰ پایگاه نظامی اسرائیل منهدم و۴۳ شهرک صهیونیستی کاملا تخلیه شد‌ه‌اند و طی این مدت ۳۵۴ نظامی صهیونیست هدف قرار گرفته‌اند.

گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» حزب‌الله طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تا ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر)،  ۵۰۹ عملیات برای هدف قراردادن ۵۹ پایگاه‌ و پادگان‌ نظامی رژیم اسرائیل انجام داده است. از مجموع ۵۰۹ عملیات مذکور، ۲۰۹ عملیات شلیک موشک‌های هدایت شونده، ۱۳۱ عملیات بمباران توپخانه‌ای، ۴۸ عملیات تک‌تیراندازی، ۴۳ عملیات شلیک با راکت انداز، ۳۵ عملیات شلیک موشکهای برکان، ۲۰ عملیات با پدافند هوایی، ۱۴ عملیات با آتش مستقیم و ۹ عملیات با پهپاد انجام شد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول