اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

استعمار صهیونیسم می‌خواهد از مصر تا عراق پیش بیاید!+فیلم

دولتمردان رژیم صهیونیستی به ایده اسرائیل بزرگ اذعان نمی‌کنند. اما صهیونیست‌های ساکن فلسطین و یهودی‌های تندرو به راحتی از اشغال کشورهای دیگر از رود نیل تا فرات سخن می‌گویند، هرچند واقعیت تاریخی اسرائیل هم چیزی غیر از این نمی‌گوید.

استعمار صهیونیسم می‌خواهد از مصر تا عراق پیش بیاید!+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، اوایل انقلاب بود که شهید مطهری زمین تقابل با اسرائیل را در فضای دیگری تحلیل کرد و در یک سخنرانی بیان کرد «اگر جلوی اینها (اسرائیلی‌ها) را الآن نگیریم تا شیراز ما پیش می‌آیند.» اسرائیل بزرگ، اصطلاحی با معانی دینی و سیاسی مختلف است. این اصطلاح به‌طور معمول به شیوه‌ای بازپیوندخواهانه به مرزهای تاریخی یا دلخواه اسرائیل گفته می‌شود.

باور به لزوم اشغال سایر کشورها

دولتمردان رژیم صهیونسیتی به ایده اسرائیل بزرگ (Greater Israel) اذعان نمی‌کنند. اما صهیونیست‌های ساکن فلسطین و بسیاری از یهودی‌های تندرو به راحتی و دور از محدودیت‌های سیاست آشکارا از اشغال کشورهای دیگر از رود نیل تا رود فرات سخن می‌گویند و البته واقعیت تاریخی اسرائیل هم چیزی غیر از این نمی‌گوید.

رؤیای شوم اسرائیل بزرگ

حسین شیخیان، پژوهشگر مطالعات منطقه نیز در گفت‌وگویی که چندی پیش با خبرگزاری فارس داشت گفته بود: «آن چیزی که سر قضیه رژیم صهیونیستی برای ایران مهم است و در طول حکومتداری حکیمانه چند دهه اخیر به خوبی در برابرش ایستادگی صورت گرفته است، جنبه ژئوپولوتیکی فرقه صهیونیستی است که از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل دنبال می‌شود. از بدو تأسیس رژیم صهیونیستی و قبل از آن در قالب یک رویا و ایده، موضوع ایجاد اسرائیل بزرگ مطرح بوده و این مسأله در قالب اسناد منتشر شده در سال ۱۹۸۲ توسط معاون اریل شارون علنی شد. اسرائیل بزرگ نه از بحر تا نهر، بلکه از نیل تا فرات بوده و با صراحت و وضوح توسط خاخام‌ها و بنیانگذار رژیم صهیونیستی مطرح شده است و به یک باور تبدیل شده.»

 ماشین اشغالگری همچنان روشن است

تا ۷۵ سال پیش چیزی به نام اسرائیل اصلاً وجود نداشت. مسلمانان و یهودیان و مسیحیان در سرزمین تاریخی فلسطین حضور داشتند و در آن زندگی می‌کردند. با مطرح شدن ایده صهیونیسم، جستجوی سرزمینی بدون مردم برای مردمی بدون سرزمین (یهودی‌ها) آغاز شد. در این جستجو سرزمین فلسطین انتخاب شد اما چون این سرزمین بدون مردم نبود، لاجرم صهیونیست‌ها دست به تخلیه‌ فلسطین از بومی‌ها زدند؛ یا با قتل عام یا با اخراج. اما این روند با استقرار حکومت اسرائیل پایان نیافت و اسرائیل هر جایی را که توانست اشغال کرد. بلندی‌های جولان یکی از این اشغال‌ها است که تا امروز باقی مانده. موجودیت غیر قابل تعامل اسرائیل به فرض بقا هیچ وقت این روند را متوقف نخواهد کرد چرا که اساساً خلق آن با اشغال گره خورده است.

در ادامه شما کلیپی را می‌بینید که یک صهیونیست به چه سادگی از طرح اسرائیل بزرگ و اشغال مناطق مختلف مثل مصر و ترکیه سخن می‌گوید، چیزی که باور اسرائیلی‌ها و بسیاری از یهودیان تندورست!

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول