اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

صدای رئیس «آنروا» هم از کمپین‌ اخبار دروغین اسرائیل علیه فلسطینی‌ها درآمد

رئیس یک سازمان وابسته به سازمان ملل در غزه از حجم زیاد اخبار دروغین علیه فلسطینی‌ها و سازمانهایی که به آنها کمک می‌کنند، ابراز نگرانی کرد.

صدای رئیس «آنروا» هم از کمپین‌ اخبار دروغین اسرائیل علیه فلسطینی‌ها درآمد

گروه بین الملل خبرگزاری فارس: «از کارزارهای مداوم بدنام کردن و پخش اطلاعات جعلی و نادرست علیه فلسطینیها وحشت زده هستم». این اظهارات رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل(آنروا) در غزه است. 

کمیسر عالی آنروا، فیلیپه لازارینی می‌گوید که آنروا هم یکی از اهداف این کمپینهاست.

انتشار بدون مدرک اخباری درباره بریده شدن سر کودکان و سوزاندن شهرک نشینان در عملیات الاقصی تنها بخشی از عملیات رسانه‌ای اسرائیلیها است که از سوی خود رسانه‌های غربی از جمله لیبراسیون، BBC و CNN مورد تردید جدی قرار گرفت.

شبکه الجزیره اخیرا در برنامه‌ای با اشاره به جنگ رسانه‌ای صهیونیست‌ها طی 7 دهه گذشته، از همکاری سازمان جاسوسی و امنیت داخلی این رژیم موسوم به شین بت با شبکه اجتماعی فیس بوک و گوگل برای مدیریت محتوای اخبار ضدفلسطینی خبر داد.

مقامات اسرائیلی طی دو ماه گذشته سازمان‌های امدادرسانی در غزه را آماج انتقادات خود قرار داده و آنها را به همکاری با حماس متهم کرده‌اند. استفاده از کامیونها برای انتقال موشکهای حماس و بازداشت یکی از اسرای فراری و تحویل آن به حماس توسط یکی از کارکنان آنروا دو مورد از جدیدترین اخبار جعلی علیه آنروا است؛ ادعاهایی که «توماس وایت» از مدیران ارشد آنروا آن را قویا رد کرد و در مصاحبه با CNN «از آن به خشم آمد». 

ادعاها درباره انتقال موشک به غزه درحالیست که کامیونهای بشردوستانه قبل از ورود در ایستگاه «نیتزانا» در اراضی اشغالی مورد بازرسی دقیق قرار می‌گیرند و سپس وارد رفح می‌شوند.

 

 

اسرائیل با علم بر قدرت رسانه از بدو تاسیس نفوذ و سلطه بر رسانه‌های جهان را دنبال کرده و به لطف افرادی مثل «روپرت مرداک» دارای یک امپراطوری رسانه‌ای در سرتاسر جهان است. شبکه‌های NBC، CBS، ABC در آمریکا، شرکت رسانه‌ای گرانادا در انگلیس، موسسه رسانه‌ای اشپینگر در آلمان و T.F.I در فرانسه تنها بخشی از امپراطوری این رژیم است. 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول