اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله پهپادی یمن به یک کشتی عازم رژیم صهیونیستی

نیروهای مسلح یمن با اشاره به حمله پهپادی به یک کشتی عازم رژیم صهیونیستی، تأکید کردند که طی دو روز گذشته از حرکت چند کشتی به مقصد این رژیم جلوگیری کردند.

حمله پهپادی یمن به یک کشتی عازم رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه‌ای خبر دادند که عملیات نظامی را علیه کشتی باربری انجام دادند که عازم رژیم صهیونیستی بود.

شبکه خبری المسیره ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، این کشتی با پهپاد هدف قرار گرفت و  زمانی که خدمه کشتی به هشدارهای نیروی دریایی یمن توجهی نداشتند، به کشتی حمله شد.

 نیروهای مسلح یمن با اشاره به ممانعت از حرکت چند کشتی به مقصد اسرائیل طی ۴۸ ساعت گذشته، تأکید کردند که این کشور تا زمانی از عبور کشتیها به مقصد بندرهای اسرائیلی جلوگیری خواهد کرد که دارو و غذا وارد نوار غزه شود.

ساعاتی پیش اما، شبکه الجزیره به نقل از یک منبع یمنی خبر داد که نیروهای انصارالله یک کشتی باربری را که عازم رژیم صهیونیستی بود، توقیف کردند.

این منبع همچنین مدعی شد که کشتی توقیف شده در حال هدایت به سمت بندر یمن است. این در حالی است که منابع رسمی یمن هنوز صحت این ادعا را تأیید نکرده‌اند.

یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا هم ساعاتی پیش خبر داد که یک موشک از مناطق تحت کنترل انصارالله به سمت یک کشتی در باب المندب شلیک شده، ولی به هدف اصابت نکرده است.

اوایل جنگ اخیر در غزه، انصارالله یمن به اسرائیل در مورد عدم ورود به فاز حمله زمینی به غزه هشدار داد و فقط سه روز پس از شروع حمله زمینی، یمن با چند موشک و پهپاد، بندر و شهر ایلات در جنوبی‌ترین نقطه فلسطین اشغالی را هدف گرفت.

تهدید کشتی‌های حامل بار به مقصد یا از مبدأ اراضی اشغالی و تسلط بر کشتی «گلکسی لیدر» طلیعه عملیاتی بود که همچنان ادامه دارد و  نگرانی اصلی‌ترین حامی و متحد رژیم اسرائیل را به دنبال داشته است.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هجدهم ماه جاری تأکید کرد که این کشور اجازه نخواهد داد کشتیهایی که عازم فلسطین اشغالی هستند، از آبهای یمن عبور کند، مگر اینکه حامل دارو و غذا برای مردم غزه باشند.

سریع همچنین گفت: هر کشتی که عازم رژیم صهیونیستی باشد، هدف مشروعی برای ما خواهد بود. به همه کشتیها و شرکتها هشدار می‌دهیم که هیچ ارتباطی با بندرهای اسرائیلی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تصمیم ممانعت از عبور همه کشتیها به سمت فلسطین اشغالی را از همین لحظه اجرایی می‌کنند، تصریح کرد: تصمیم جلوگیری از ورود کشتیهای خارجی به این رژیم پس از آن اتخاذ شد که اجازه ندادیم کشتیهای اسرائیلی از دریاهای سرخ و عرب عبور کنند.

سرتیپ یحیی سریع در پایان گفت: نیروهای مسلح یمن خواستار ادامه حرکت همه کشتیهاست، به جز کشتیهایی که مربوط به اسرائیلی باشد یا به بندرهای اسرائیلی، کالا منتقل کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول