اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۴۰ درصد از انرژی کشور در بخش ساختمان صرف می‌شود

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی گفت: بخش مهم رابطه مسکن، رابطه مسکن و انرژی است و حدود ۴۰ درصد از انرژی کشور در بخش ساختمان صرف می‌شود.

۴۰ درصد از انرژی کشور در بخش ساختمان صرف می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامحسین حسینی، رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی  درحاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان استان اظهار داشت: صنعت ساختمان یکی از صنایع پیشرو در کشور و به عنوان محرک های اصلی که می تواند به عنوان کشنده بخش زیادی صنایع در کشور باشد  بسیار تاثیرگذار و مهم است.

وی گفت: اولین اثر مسکن و صنعت ساختمان در اقتصاد است به طوری که بین ۶ تا ۷ درصد تولید ناخالص داخلی و حدود ۳۰ د‌رصد سرمایه گذاری کشور مختص بخش مسکن است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی افزود: دومین اثر نیز در بخش مسکن اشتغال است که حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ شغل وابسته به مسکن وجود دارد و به محض اینکه موتور در  کشور حرکت می‌کند این صنایع خود به خود فعال می شود و ۱۲ درصد اشتغال مستقیم کشور مربوط به صنعت ساختمان است.

حسینی تصریح کرد: بخش مهم رابطه مسکن، رابطه مسکن و انرژی است و حدود ۴۰ درصد از انرژی کشور در بخش ساختمان صرف می شود.

وی ادامه داد: باید به سمت صنعتی سازی حرکت کنیم چون اکنون در برزخ بین صنعتی سازی و سنتی سازی قرار داریم و اگر به سمت صنعتی سازی حرکت کنیم بخش عظیمی از انرژی که صرف مسکن و صنعت می شود صرفه جویی خواهد شد.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سرعت ساخت و ساز در کشور پایین است و نه هنوز به استاندارد صنعتی سازی رسیدیم و نه هنوز از سنتی سازی عبور کردیم و لازمه آن این است که در سرعت ساخت و ساز بازنگری شود.

حسینی اظهار کرد: نیروی کار در صنعت ساختمان باید دیده شود و اگر نیروی کار صنعت ساختمان دیده شود بخش عظیمی از این اهداف که باید دنبال شود انجام خواهد شد.

وی افزود: همه ساله نمایشگاه صنعت ساختمان برگزار می شود و بسیاری از شرکت های معتبر سبب رونق سرعت ساختمان می شود و برخی از شرکت ها نیز همه ساله حضور دارند که هیچگونه درآمد جانبی از نمایشگاه ندارند اما به دلیل هم افزایی و نشان دادن توان قدرت استان حضور پیدا می کنند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول