اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ماجرای مسدود شدن محور قزوین_الموت_تنکابن چیست؟

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت، علت مسدود شدن پروژه ملی محور قزوین_الموت_تنکابن را ناایمن بودن و احتمال وقوع تصادف و همچنین تسهیل فعالیت پیمانکاران برای اجرای ادامه پروژه بیان کرد.

ماجرای مسدود شدن محور قزوین_الموت_تنکابن چیست؟

مهدی رشوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به مسدود شدنن محور پروژه ملی در حال احداث قزوین_الموت_تنکابن از روز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه، در خصوص علت این موضوع اظهار کرد: در حال حاضر ایمنی های لازم در این محور انجام نشده و پیمانکار مشغول به کار است و فقط آسفالت آن اجرا شده این در حالی می باشد که همه پیچ‌های این محور، پرتگاهی است و به دلیل مه گیر بودن منطقه، باید نیوجرسی و علایم نصب شود که فعلا این موارد وجود ندارد.

وی افزود: از سویی، با توجه به اینکه این محور به راهداری تحویل نشده امکانات و ظرفیت برای خدمات و سرویس دهی وجود ندارد و هم اکنون که فصل سرما و هوا برفی است در بیشتر پیچ‌های این محور برف می‌نشیند و خودروهای عبوری لیز می خورند و احتمال وقوع حادثه وجود دارد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت ادامه داد: برای پیشگیری از وقوع حادثه در محور قزوین_الموت_تنکابن و اینکه پیمانکاران با ماشین آلات سنگین راحتتر پروژه را اجرا کنند و احتمال وقوع تصادف خودروهای عبوری با این ماشین آلات وجود دارد جاده مسدود شده و این در حالی است که با توجه به ملی بودن پروژه و ساخت آن توسط شرکت توسعه راه ها، تلاش بر این است که افتتاح پروژه‌ را به ۲۲ بهمن برسانند.

رشوند با اشاره به آغاز بارش‌ها و دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین مبنی بر مسدود شدن محور قزوین_الموت_تنکابن به علت وقوع چندین فقره تصادف و فوتی و نبود ایمنی های لازم و خدمات و سرویس دهی راهداری اضافه کرد: مسدود بودن این محور به صورت ممتد تا ۲۲ بهمن ادامه دارد، بخش هایی از این محور بهمن گیر و بخش هایی هم دارای سایه است که در زمان بارش برف یخ زدگی روی جاده باقی می‌ماند.

وی از اخذ پیمانکار برای ساخت راهدارخانه در محور قزوین_الموت_تنکابن تصریح کرد: کارهای اولیه برای این مهم انجام شده و سال آینده بعد از احداث و تکمیل و راه‌اندازی این راهدارخانه، ماشین آلات مخصوص و پرسنل راهداری در این محور مستقر می‌شوند.

این مسوول با بیان اینکه رانندگان می‌توانند از جاده قدیم قسطین لار، رجایی دشت و معلم کلایه برای تردد استفاده کنند، گفت: محور دیگری هم وجود دارد و رانندگان می توانند از سه راهی چاله، اکبرآباد و زرچین تردد داشته باشند و مشکل خاصی در این دو جاده وجود ندارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول