اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تماس چند «کشور اثرگذار» با صنعا بعد از عملیات‌های ارتش یمن

سخنگوی انصارالله می‌گوید بعد از عملیات‌های دریایی ارتش این کشور علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ، «کشورهایی اثرگذار» با صنعا تماس گرفته‌اند.

تماس چند «کشور اثرگذار» با صنعا بعد از عملیات‌های ارتش یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن، شامگاه امروز (چهارشنبه)، خبر داد که بعد از عملیات دریایی ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی، برخی کشورها با صنعا تماس گرفته‌اند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته چند کشتی اسرائیلی را در حمایت از غزه در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف حمله قرار داد و همچنین توانست یک کشتی اسرائیلی را تحت تصرف خود درآورد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر در دو بیانیه تاکید کرده بود که نیروهای این کشور تمام کشتی‌های اسرائیلی و همچنین کشتی‌هایی که در حال انتقال محموله به نوار غزه هستند، در حمایت از مردم فلسطین هدف حمله قرار خواهند و این عملیات‌ها تا زمان توقف حملات رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

سخنگوی انصارالله، شامگاه امروز، در این رابطه خبر داد که بعد از عملیات‌های اخیر ارتش یمن در دریای سرخ و دریای مکران، «کشورهایی اثرگذار» با صنعا تماس گرفته‌اند و پیام‌هایی برای یمن ارسال کرده‌اند و گفته‌اند از آتش‌بس در غزه حمایت می‌کنند و به تعهدات خود در قبال ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین پایبندند و با توسعه دامنه جنگ در غزه مخالف هستند.

محمد عبدالسلام در ادامه گفت: «با آنکه ما تمام مواضعی را که خواهان آتش‌بس و ارسال کمک‌ها [به غزه] هستند، تشویق می‌کنیم، اما بر اهمیت عملی شدن این مواضع تاکید داریم».

عبدالسلام در پایان اضافه کرد: «موضع یمن در کنار مردم فلسطین تا زمان توقف تجاوازت و برداشتن محاصره از غزه ثابت است و ادامه دارد».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول