اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

یمن «ساعر 6» اسرائیل را منهدم می‌کند؟ + فیلم

ضربه مهلک انصارالله به پیکره رژیم صهیونیستی سبب شد که اسرائیل، ساعر ۶ را به دریای سرخ اعزام کند.

یمن «ساعر 6» اسرائیل را منهدم می‌کند؟ + فیلم

فارس پلاس؛ روایت روز -  سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه ۲۱ آذر ماه اعلام کرد که  ناوچه «ساعر ۶» به دریای سرخ اعزام شده است. «ساعر ۶»  سنگین‌ترین و پیشرفته‌ترین شناور نظامی رژیم صهیونیستی است.

ارتش اسرائیل چهار فروند ناوچه در کلاس «ساعر ۶» تحت عناوین Magen (سپر)، Oz (شجاعت)، Atzmaut (استقلال) و Nitzahon (پیروزی) در اختیار دارد. اکنون ناوچه Magen برای اولین بار در بندر ایلات واقع در جنوبی‌ترین نقطه فلسطین اشغالی (مشرف به خلیج عقبه و دریای سرخ) پهلو گرفت. [1] 

 

چهار فروند ناوچه در کلاس «ساعر ۶» 

 

کلاس قبلی این ناوچه «ساعر ۵» بود. ارتش رژیم صهیونیستی خاطره خوبی از این ناوچه ندارد. نیروی دریایی رژیم در جریان جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میلادی (۱۳۸۵ شمسی) با ناوچه «ساعر ۵»  پایتخت لبنان را محاصره دریایی کرد و در فاصله کمتر از ۱۵ کیلومتری سواحل بیروت مستقر شد.

اما حزب الله در شامگاه شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۵ ساعت ۸ شب یک یادگاری تاریخی برای اسرائیل به جا گذاشت. این ساعت تبدیل به نقطه سیاه تاریخ نظامی‌گری رژیم صهیونیستی در عرصه دریا شد.  

لحظات پایانی سخنرانی سید حسن نصرالله با شبکه المنار در قالب تماس تلفنی بود که یکی از بهترین عملیات روانی‌ها، در نبردهای قرن بیست و یک به نمایش گذاشته شد.

شایعه شده بود که سید در جریان بمباران کور ارتش اسرائیل به شهادت رسیده است. قاعدتا سید در مکالمه خود باید به نکته‌ای اشاره کند که نشان دهد این مکالمه قدیمی نیست و زنده است. سید گفت: «غافلگیری هایی که به شما قول داده بودم، از الان شروع می شود .. الان، در دریا، روبروی بیروت. نگاه کنید که ناوچه جنگی اسرائیل که به زیرساخت‌ها، خانه‌های مردم و غیرنظامیان ما حمله کرد، در حال سوختن است و با ده‌ها نظامی صهیونیست غرق خواهد شد.»

 

لحظه اعلام هدف‌گیری ساعر ۵ توسط سید حسن نصرالله 

 

لحظه هدف‌گیری ساعر ۵ 

 

ساعر ۵ سال ۲۰۰۶ میلادی از سوی حزب الله لبنان شکار شد. نیروی دریایی رژیم صهیونیستی با این عقبه تاریخی، ساعر ۶ را به مصاف انصارالله یمن فرستاده است. این اعزام پس از آن رخ داد که ارتباط رژیم صهیونیستی با نیمکره شرقی جهان از طریق دریای سرخ قطع شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز ۱۸ آذر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در صورتی که غذا و داروی مورد نیاز وارد نوار غزه نشود، از عبور کشتی‌هایی که به سمت رژیم صهیونیستی از هر ملیتی باشند، جلوگیری خواهیم کرد.»

این تنبیه از روز ۲۸ آبان با توقیف کشتی Galaxy Leader شروع شد. انصارالله یمن به صورت علنی به ناوشکن USS Carney ارتش آمریکا و ناوچه لنگدوک ارتش فرانسه که به کمک اسرائیل آمده بودند، حمله مستقیم انجام داد. این موضوع نشان داد که عزم صنعا برای تنبیه رژیم صهیونیستی جدی است.

کشتی‌های اسرائیلی یا باید از دریای سرخ دور بمانند یا در بهترین حالت توقیف می‌شوند. اگر از چنگ نیروهای انصارالله بتوانند بگریزند، از چنگ موشک و پهپادهای انصارالله نمی‌توانند. نمونه آن نفتکش «استریندا» بود که با بی‌اعتنایی به هشدارها در حال عبور از دریای سرخ بود، اما با شلیک موشک مجبور به اعتنا شد. 

راهبرد ترکیبی حمله موشکی/ پهپادی به مناطق جنوبی فلسطین اشغالی و توقیف یا هدف‌گیری کشتی‌های اسرائیلی سبب شده که تنها بندر رژیم صهیونیستی در خلیج عقبه از دور خارج شود.  از طرفی، انصارالله آماری بالغ بر ۳۰% صادرات و ۳۰% واردات رژیم صهیونیستی از طریق دریای سرخ را قطع کرده است.

در حال حاضر کشتی‌های آسیایی و استرالیایی عازم فلسطین اشغالی فقط می‌توانند آفریقا را دور بزنند که همین موضوع باعث طولانی‌ترشدن و پرهزینه‌تر شدن ارتباط با بنادر اسرائیلی شده است. «الیزر ماروم» فرمانده سابق نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو ارتش این رژیم گفت: «اسرائیل در حال حاضر در محاصره دریایی قرار دارد و تردد از دریای سرخ بسته شده که بر افزایش قیمت‌ها تاثیر دارد.»

ضربه مهلک انصارالله به پیکره رژیم سبب شد که اسرائیل ساعر ۶ را اعزام کند. اما بعید است در مجاورت آب‌های دولت صنعا (نظیر سال ۲۰۰۶ میلادی در مجاورت بیروت) مستقر شود. در غیر اینصورت، ساعر ۶ با دستور «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن به سرنوشت ساعر ۵ پس از دستور «سید حسن نصرالله» رهبر حزب‌الله لبنان دچار خواهد شد.

«حزام الاسد» عضو شورای عالی سیاسی یمن در صفحه توئیتری خود به زبان عبری نوشت: «آن‌ها [اسرائیلی‌ها] جرات نخواهند کرد. چون ترسو هستند و حاضر نیستند ۴۳۰ میلیون دلار را از دست بدهند. شاید به یاری خدا سرنوشت ساعر ۶ در دریای سرخ مانند سرنوشت ساعر [۵] در دریای مدیترانه باشد.»


[1]:timesofisrael.com/liveblog_entry/navy-declares-4th-advanced-saar-6-class-warship-operational-sends-one-to-red-sea

[2]:irna.ir/xjMWVc

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول