اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار و گفت‌‌وگوی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه اردن در ژنو

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اردن امروز چهارشنبه در ژنو دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار و گفت‌‌وگوی امیرعبداللهیان  و وزیر خارجه اردن در ژنو

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس،حسین امیرعبداللهیان و ایمن الصفدی وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اردن که در ژنو حضور دارند امروز (چهارشنبه) ۲۲ آذر ماه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به خصوص اوضاع غزه به گفت‌وگو پرداختند.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه سه‌شنبه ۲۱ آذر به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان در رأس هیأتی وارد ژنو شد.

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای اردنی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از تلاش‌های اردن برای حمایت از فلسطین و توقف جنگ و ایجاد آتش بس و پایان دادن به نسل‌کُشی فلسطینی‌ها تشکر کرد و با تبیین تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و توقف حملات رژیم صهیونیستی و ارسال کمک های انسان‌دوستانه به غزه، بر ضرورت تلاش های مشترک دو و چند جانبه برای پایان فوری حملات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
امیرعبداللهیان به طراحی های شرورانه رژیم صهیونیستی برای پیشبرد طرح های توسعه طلبانه خود و کوچاندن مردم فلسطین از غزه و کرانه غربی اشاره کرد و‌ افزود: لازم است تلاش‌های گسترده برای حمایت از مردم فلسطین، تقویت پایداری آنها و ارسال گسترده کمک‌های انسانی افزایش یابد.
ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن نیز از این دیدار ابراز خرسندی کرد و با اشاره به تحولات فلسطین و غزه گفت، مردم فلسطین فقط از بمباران کشته نمی شوند،  بلکه از فقدان غذا و دارو و تخریب اماکن و بیمارستان‌ها می‌میرند.
وی افزود: صلح جز با پایان اشغال و دستیابی مردم فلسطین به کشور مستقل خود شکل نمی‌گیرد.
ایمن الصفدی گفت: آنچه در غزه جاری است، یک فاجعه است و علاوه بر هزاران نفر از شهدا، هزاران نفر از مردم هنوز زیر آوار هستند و این یک فاجعه است.
وزیر خارجه اردن اولویت اول تلاش‌های دیپلماتیک کشورش را توقف حملات رژیم اسرائیل و هدف دوم را ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه خواند و گفت: اردن تلاش های زیادی در این زمینه انجام داده و به تلاش های خود ادامه خواهد داد.
وی گفت: اردن طرح های توسعه طلبانه رژیم اسرائیل را نخواهد پذیرفت و اجازه تحقق آن را از حساب مردم فلسطین و کشورهای منطقه نخواهد داد.
در این دیدار برخی موضوعات مورد علاقه دوجانبه و منطقه‌ای مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزرای خارجه ایران و اردن چندی پیش و در نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره اوضاع غزه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

امیرعبداللهیان شب گذشته نیز با وزرای خارجه تونس و لبنان در هتل محل اقامتش دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی صبح امروز نیز با وزیر خارجه عربستان و نخست‌وزیر واتیکان دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول