اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کشته شدن 15 نظامی اسرائیلی در غزه

شاخه نظامی جنبش حماس در جریان درگیری با نظامیان اسرائیلی در محورهای مختلف شهر غزه، پانزده نفر از آنان را از پای درآورد.

کشته شدن 15 نظامی اسرائیلی در غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- خبر داد که نیروهای در غرب اردوگاه جبالیا، یک کمین برای نظامیان اسرائیلی طراحی کرده بودند که در پی انفجار دو خمپاره ضد نفر، دهها نظامی اسرائیلی را کشته و زخمی کردند.

یک گروه از نظامیان اسرائیلی نیز به سمت ساختمانی حرکت کردند که شماری از نیروهای مقاومت در نزدیکی منطقه ابوراشد مخفی شده بودند. نیروهای مقاومت هم با پرتاب نارنجک و تیراندازی، آنان را هدف قرار دادند که در مجموع، 15 نظامی اسرائیلی کشته شدند.

گردانهای القسام ساعتی پیش خبر داد که نیروهای مقاومت در منطقه «الشیخ رضوان» شهر غزه، با ۲۰ نفر از نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

نظامیان اسرائیلی در داخل یک ساختمان مخفی شده بودند که نیروهای القسام آن را با خمپاره TBG هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن این افراد منجر شد.

نیروهای مقاومت فلسطین همچنین سه خودروی نظامی صهیونیستها را در همین محله با خمپاره‌های «یاسین-۱۰۵» هدف قرار دادند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت که رژیم صهیونیستی با حملات به بیمارستانهای شمال غزه، در تلاش است به حضور کادر درمان پایان دهد و ساکنان این منطقه نیز مجبور به کوچ شوند.

القدره همچنین تأکید کرد که صهیونیستها بیمارستان العوده را محاصره کرده، آن را هدف قرار می‌دهند، اجازه ورود بیماران و افراد زخمی را نمی‌دهند و آب و برق را هم قطع کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کادر درمان، ۳۲۶ هزار مورد فرد مبتلا به بیماریهای مسری را شناسایی کرده است، گفت: وضعیت بهداشتی و انسانی در مراکز اسکان، به خاطر شیوع بیماریهای واگیردار، کشنده شده است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در واکنش به یاوه‌گوییهای مسئولان صهیونیست مبنی بر شکست گروههای مقاومت، بار دیگر تأکید کرد که در برابر جنگ وحشیانه صهیونیستها، به مقاومت و دفاع از ملت و خاک خود ادامه خواهند داد.

جهاد اسلامی همچنین گفت: آنچه در رسانه‌ها درباره کوچاندن ملت ما و اقدامات سیاسی مرحله پس از جنگ گفته می‌شود، در برابر ایستادگی و مقاومت فلسطین نقش بر آب خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول