اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اندیشکده جنگ: نیروی دریایی قدرتمند روسیه ناتو را تهدید می‌کند

یک اندیشکده آمریکایی روز سه شنبه نوشت، تلاش‌های طولانی مدت بازسازی و توسعه ارتش روسیه با هدف آماده‌سازی برای جنگ احتمالی بزرگ با ناتو است.

اندیشکده جنگ: نیروی دریایی قدرتمند روسیه ناتو را تهدید می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اندیشکده «مطالعات جنگ» واقع در آمریکا  روز سه شنبه در تحلیلی نوشت که روسیه در حال گسترش قابلیت‌های دریایی خود فراتر از اوکراین و اروپای شرقی است و برای درگیری احتمالی با ناتو و متحدانش آماده می‌شود.

این اندیشکده نوشت، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه  در مراسم رونمایی از 2 زیردریایی اتمی این کشور شرکت کرد. پوتین در این مراسم گفت که این دو زیردریایی به خاور دور فرستاده و کشتی‌های بیشتری در سال‌های آینده ساخته و راه‌اندازی خواهند شد.

او گفت: «کار برای افزایش قدرت دریایی روسیه قطعا ادامه خواهد داشت . در سال‌های آینده به عنوان بخشی از برنامه تسلیحاتی دولتی، سه ناو موشک‌ انداز به نیروی دریایی کشور ملحق می‌شوند.»

این اندیشکده نوشت، این اقدام روسیه می‌تواند نشان‌دهنده قصد رهبری روسیه برای گسترش نیروی دریایی به عنوان بخشی از تلاش‌های طولانی‌مدت توسعه نیرو باشد.

روسیه همچنین قدرت دریایی خود را در اقیانوس آرام نشان می‌دهد و احتمالاً پیشنهاد سوئد برای عضویت ناتو را به عنوان یک تهدید در منطقه قطب شمال تلقی می‌کند و بنابراین در نظر دارد توانایی‌های دریایی خود را تقویت کند.

تلاش‌های درازمدت بازسازی و توسعه ارتش روسیه با هدف آماده‌سازی برای جنگ متعارف محتمل بزرگ در آینده علیه ناتو است.

این کشور باوجود جنگ با اوکراین،  نیروی زیردریایی قدرتمندی را حفظ کرده است که می تواند نیروهای غربی را تهدید کند. بر اساس داده های کرملین، این کشور دارای بزرگترین زیردریایی در جهان است که  قادر به پرتاب اژدرهای اتمی است.

همزمان با ادامه جنگ روسیه با اوکراین، نیروی دریایی روسیه ناوگان موشک انداز خود مجهز به انواع موشک‌های کالیبر را دریای سیاه تقویت کرده است.

روسیه ناو‌های موشک انداز کلاس «کاراکورت» و کالیبر خود را در دریای سیاه بازگردانده است.

ناو موشک انداز کلاس کاراکورت در جریان نبرد با اوکراین آسیب دیده بود، اما با تعمیر آن توسط روس‌ها اینک به صحنه عملیات بازگشته است. مسکو ناو موشک انداز کالیبر را که یک نوع سامانه موشکی کروز است از طریق آبراه «ولگا-دون» به دریای سیاه منتقل کرده است.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول