اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وقتی چوب به‌جای ماهی در تورهای صیادان جا خوش می‌کند

شدت سیلاب اخیر در غرب مازندران موجب شده درختان شکسته و افتاده به سمت دریا سرریز شود و این روزها هم صیادان به‌جای ماهی، چوب و درخت صید می‌کنند.

وقتی چوب به‌جای ماهی در تورهای صیادان جا خوش می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، این روزها خبر صید چوب به‌جای ماهی در دریای نوشهر و چالوس داغ شده، موضوعی که این روزها نگرانی‌هایی برای صیادان غرب مازندران به دنبال داشته است.

 

شدت سیلاب اخیر در غرب مازندران موجب شده درختان شکسته و افتاده و سایر را از سطح جنگل‌ها به سمت رودخانه‌‌ها و در نتیجه دریا سرریز کرده است.


این روزها خستگی و مشکلات تورهای صیادی صیادان را نگران کرده است؛ هرچند عجیب اما واقعی، چرا که به جای ماهی، چوب و درخت در تورهلی صیادان جا خوش کرده است.

قاسم کریم‌زاده مدیرکل شیلات مازندران در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تایید این خبر، اظهار کرد: باتوجه به بروز سیلاب درختان وارد دریا شده و همین موضوع نگرانی‌هایی را برای جامعه صیادی به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه این درختان شکسته و افتاده باعث پاره شدن تورهای صیادی شده است، گفت:  سه تعاونی پره در این زمینه خسارت دیدند.


مهدی خزایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه غرب در همین خصوص، اظهار کرد: سیلاب‌های اخیر موجب شد تنه‌های درختان شکسته، افتاده و کُنده‌هایی که از بالادست جنگل به سمت پایین دست رودخانه سرازیر شوند.

وی با تاکید بر ضرورت احداث سرشاخه‌گیر بر روی رودخانه‌های غرب مازندران، افزود: بهترین راهکار برای کاهش خسارت‌های ناشی از سیل همین موضوع بوده که مستلزم اعتبار است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه غرب با اشاره به انجام مطالعه احداث سرشاخه‌گیر بر ۱۶ رودخانه غرب مازندران، اضافه کرد: در این زمینه بر روی ۱۰ رودخانه سرشاخه‌گیر ایجاد شده و برای ۶ رودخانه دیگر مطالعه انجام شده ولی برای اجرا نیازمند اعتبار است.


همین چند وقت پیش بود درختان شکسته و افتاده در غرب استان موجب ترک بر تاجی سد شده و حتی ساکنان دو روستا را تخلیه کردند تا از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شود و اینک هم خسارت بر صیادان که ضرورت دارد برای حل این مسائل تدبیر شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول