اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جرم‌انگاری ساخت‌وساز غیرمجاز، مطالبه شهرداری‌ها از سران قوا

نماینده شهرداران کشور در سازمان‌ شهرداری و دهیاری‌ها گفت: در راستای مطالبه رفع موانع ساخت و ساز مسکن، نامه‌ای با امضای شهرداران کلان‌شهرها خطاب به سران قوای کشور تنظیم و خواستار جرم‌انگاری ساخت و ساز غیرمجاز شدیم.

جرم‌انگاری ساخت‌وساز غیرمجاز، مطالبه شهرداری‌ها از سران قوا

به گزارش  خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب هوشیار ظهر امروز در پانزدهمین اجلاس سازندگان و طراحان اظهار کرد: صنعت ساختمان از سرعت رشد کمتری نسبت به سایر صنایع کشور که مجهز به تکنولوژی‌های روز هستند، برخوردار است.  

شهردار تبریز افزود: دغدغه مشترک مدیریت شهری، سازندگان و طراحان افزایش کیفیت صنعت ساختمان است.

هوشیار با اشاره به اهمیت کیفیت در صنعت ساخت و ساز خاطرنشان کرد: تصمیمات هیجانی رقم زننده اتفاقات مطلوب در حوزه ساختمان نبوده و نیاز به راهبردهای دقیق وجود دارد.  

وی با بیان اینکه راه تحول و نجات صنعت ساختمان، تعییر نو نگاه و توجه ویژه به متخصصیین این حوزه است، اعلام کرد: ساختمان سازی امروز به متخصصان واکذار نشده و مداخلات زیادی در حوزه مسکن وجود دارد.

شهردار تبریز یادآور شد: برنامه دولت ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال است، ولی بیمه ساختمان را به شدت افزایش داده و حتی در برخی موارد دیگر نیز موانع را رفع نکرده است.

وی اضافه کرد:  توفیق دولت در حوزه مسکن، منوط به سپردن این حوزه به متخصصان  و اعتماد به بخش حرفه‌ای ساختمان است.  

نماینده شهرداران کشور در سازمان‌ شهرداری و دهیاری‌ها مهمترین آورده این همایش را مطالبه متخصصان ساختمان از دولت ها برای رفع موانع معرفی و متذکر شد: شهرداری تبریز به عنوان یک‌نهاد غیردولتی در مجمع کلان‌شهرها استارت این مطالبه‌گری را زده است.

وی تصریح کرد: در راستای مطالبه رفع موانع ساخت وساز مسکن، نامه‌ای با امضای شهرداران کلان‌شهرها و خطاب به سران قوای سه‌گانه کشور تنظیم و خواستار جرم‌انگاری ساخت و ساز غیرمجاز شدیم.

اجلاس سازندگان و طراحان تبریز با حضور مقامات کشوری، استانی، مدیران و کارشناسان حوزه شهرسازی و معماری به مدت ۲ روز در مرکز همایش های بین‌المللی خاوران برگزار می شود.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول