اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری ازبکستان و دفتر امور فضایی سازمان ملل برای حل مشکلات اکولوژی

سفیر ازبکستان در اتریش و مدیر دفتر امور فضایی سازمان ملل متحد (یونوسا) در شهر «وین» همکاری برای حل‌وفصل مشکلات اکولوژی را بررسی کردند.

همکاری ازبکستان و دفتر امور فضایی سازمان ملل برای حل مشکلات اکولوژی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «بختیار ابراهیم اف» سفیر ازبکستان در اتریش و «آرتی هولا ماینی» مدیر دفتر امور فضایی سازمان ملل متحد (یونوسا) در شهر «وین» همکاری برای حل‌وفصل مشکلات اکولوژی را بررسی کردند.

طرفین در این دیدار برنامه‌ها و ابتکارات مختلف دفتر امور فضایی سازمان ملل متحد در زمینه تحقیقات فضایی، نقش فناوری‌های فضایی در حل و فصل مشکلات جهانی را بررسی کردند.

طرفین همچنین همکاری‌های متقابل بین دفتر امور فضایی سازمان ملل متحد و آژانس مطالعات و فناوری فضایی وابسته به وزارت فناوری‌های دیجیتال ازبکستان (آژانس «ازبک کوسموس») و پتانسیل موجود برای همکاری در زمینه‌هایی مانند کشاورزی، جلوگیری از جنگل زدایی و مبارزه با استخراج غیرقانونی معادن را مورد بررسی قرار دادند.

علاوه بر این، امکان همکاری در استفاده از فناوری‌های فضایی برای حل و فصل مشکلات ‌زیست محیطی مرتبط با خشکی دریاچه آرال و همچنین مبنی بر افزایش بهره‌وری کشاورزی، پایش زیست محیطی، تجزیه و تحلیل منابع آب و مبارزه با بیابان‌زایی بررسی شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول