اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای «ایلاف» درباره مذاکره محرمانه دوحه و تل‌آویو بر سر تبادل اسرای فلسطینی

یک رسانه سعودی ادعا کرد دوحه و تل‌آویو در حال مذاکره بر سر مرحله دوم تبادل اسرای فلسطینی در یک کشور اروپایی هستند و قرار است 300 اسیر فلسطینی به اضافه 3 اسیر دیگر با محکومیت‌های سنگین آزاد شوند.

ادعای «ایلاف» درباره مذاکره محرمانه دوحه و تل‌آویو بر سر تبادل اسرای فلسطینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «ایلاف»، صبح امروز (سه‌شنبه)، مدعی شد تل‌آویو و دوحه برای توافق بر سر مرحله دوم تبادل اسرا در حال انجام مذاکراتی محرمانه در یک کشور اروپایی هستند.

مرحله نخست تبادل اسرای فلسطینی و اسرائیلی که به مدت یک هفته به طول انجامید، با میانجیگری قطر، مصر و آمریکا صورت گرفت. این مبادله، یکم دسامبر (۱۲ روز پیش) به پایان رسید و طی آن، ۸۴ اسیر اسرائیلی و ۲۴۰ اسیر فلسطینی مبادله شدند.

ایلاف به نقل از یک دیپلمات ارشد ادعا کرد هیأت‌های اعزامی تل‌آویو و دوحه در حال آماده‌سازی فرمولی جدید برای تبادل اسرا هستند که زنان، کودکان، سالخوردگان و جوانان را در بر می‌گیرد.

در این گزارش همچنین ادعا شده است در این توافق، ۳ افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی مبادله خواهند شد که حماس آن‌ها را به اسارت خود درآورده است.

منبع مذکور در عین حال ادعا کرد که تل‌آویو -مطابق با این توافق- متعهد خواهد شد حدود ۳۰۰ اسیر فلسطینی به اضافه ۳ اسیر با محکومیت‌های سنگین از جمله «مروان البرغوثی» عضو ارشد جنبش فتح را آزاد کند.

این ادعا در حالی منتشر شده است که حماس و تل‌آویو تا لحظه انتشار این گزارش هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند و آن را رد یا تایید نکرده‌اند.

منبع یادشده که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، در ادامه ادعای خود گفت که هیأت اسرائیلی شامل چند افسر موساد، افسران شاباک، یک نماینده از دفتر «بنامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نماینده‌ای از شورای امنیت داخلی این رژیم و همچنین یک نماینده از طرف ارتش رژیم صهیونیستی است.

این ادعا در حالی مطرح شده است که «اسامه حمدان» از مقامات ارشد حماس، بامداد سه‌شنبه، گزارش‌های منتشرشده در برخی رسانه‌ها درباره مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا را تکذیب کرد.

این مقام ارشد حماس در عین حال تاکید کرد: «تا قبل از پایان تجاوز به غزه، هیچ صحبتی در مورد تبادل اسرا وجود ندارد».

اسامه حمدان این اظهارات را در واکنش به گزارش کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل بیان کرد که مدعی شده بود تل‌آویو برای از سرگیری ارتباطات با میانجیگران و برای آزادی مابقی اسرا آمادگی دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول