اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کشف یک انبار با 926هزار قلم داروی غیر مجاز در فسا

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فسا از کشف بیش از 926 هزار قلم داروی تاریخ مصرف گذشته به ارزش یک میلیارد و ششصد میلیون تومان خبر داد و گفت: علاوه بر داروهای تاریخ مصرف گذشته تعداد زیادی هم داروی مخدر، غیر مجاز و مجهول هم در این انبار بود.

کشف یک انبار با 926هزار قلم داروی غیر مجاز در فسا

به گزارش خبرگزاری فارس از فسا، هوشمندی در خصوص این خبر بیان کرد: با اعلام خبری مبنی بر نگهداری مقادیر زیادی اقلام دارویی غیرمجاز و تاریخ گذشته در شهر فسا اکیپی از بازرسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری نیروی انتظامی و بازرسان  معاونت غذا و دارو و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی فسا در بازرسی سرزده و نامحسوس یک انبار غیرمجاز دارو قاچاق و تاریخ گذشته کشف و توقیف شد.

وی با بیان اینکه بازرسی از این انبار که یک هفته به طول انجامید بیش از 926 هزار قلم داروی تاریخ مصرف گذشته به ارزش یک میلیارد و ششصد میلیون تومان کشف شد افزود : علاوه بر داروهای تاریخ مصرف گذشته تعداد زیادی هم داروی مخدر، غیر مجاز و مجهول هم در این انبار بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فسا ادامه داد : بازرسی از چند داروخانه‌ و واحد‌های صنفی کالای پزشکی و عطاری و کشف مقادیر قابل توجهی از داروهای ترکیبی غیر مجاز، فراورده های دست ساز،‌ داروهای مخدر و مکمل های غذایی و ورزشی غیر مجاز و قاچاق از دیگر برنامه های این طرح بود که سه واحد فروش کالای پزشکی و عطاری هم تعطیل شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا هم در این خصوص گفت : بازرسی از داروخانه ، عطاری کالا پزشکی و نمونه برادری از کارخانجات خوراکی ،آشامیدنی ،آرایشی و  بهداشتی از وظایف  معاونت غذا و دارو می باشد که با هدف حفظ و ارتقا سلامت مردم و مبارزه با متخلفین کالاهای سلامت محور به صورت مستمر در سال انجام میشود.

شعله خانی افزود : ما از ابتدای سال جاری در این راستا بیش از 285 مورد بازرسی در سطح  داروخانه ها ، واحد های صنفی کالای پزشکی ، نمونه برادری از کارخانجات خوراکی ،آشامیدنی ،آرایشی و  بهداشتی توسط بازرسین معاونت غذا و دارو انجام شده است که از این تعداد بازرسی انجام شده 18 واحد متخلف با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی و  8 داروخانه و کالای پزشکی و عطاری نیز پلمپ شدند.

وی با بیان اینکه تمام اقلام کشف شده در این بازرسیها به معاونت غذا و دارو تحویل و افراد متخلف نیز برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند افزود : : عرضه داروهای چاقی و لاغری غیر‌مجاز، داروهای مخدر، مکمل های ورزشی قاچاق و داروهای سقط جنین به دلیل دخالت در امور پزشکی و تهدید سلامت مردم، در عطاری ها و صنوف ممنوع است و شهروندان در صورت مشاهده تخلف در زمینه فروش و عرضه داروهای تاریخ گذشته ، غیر‌مجاز و قاچاق، با سامانه 190 وزارت بهداشت تماس بگیرند.

پایان پیام/پ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول