اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جنبش نجباء: مقاومت نظامی برای اخراج آمریکا حق مشروع ملی است

جنبش نجباء در بیانیه‌ای، با حمایت از مواضع نخست‌وزیر عراق، اعلام کرد مقاومت نظامی برای اخراج اشغالگران حق مشروع ملی است.

جنبش نجباء: مقاومت نظامی برای اخراج آمریکا حق مشروع ملی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با سالروز پیروزی عراق بر داعش، جنبش مقاومت اسلامی نجباء در بیانیه‌ای بر ادامه مقاومت تا زمان پایان اشغالگری آمریکا تأکید کرد.

در این بیانیه‌ آمده است: «داعش، دست‌پرورده و جزئی از پروژه آمریکا برای نابودی کشور، ساقط کردن دولت و ساختار سیاسی عراق بود. ضمن اعلام خرسندی و حمایت از موضع نخست‌وزیر محترم مبنی بر اینکه هیچ‌کس اجازه ندارد خود را قیم عراق معرفی کند، واضح است که این قضیه مصداقی جز آمریکای شرور ندارد».

این گروه مقاومت عراقی افزود: «آن‌ها به‌دنبال تحمیل سلطه خود بر عراق و نهادهای دولتی، نقض حاکمیت ملی و تجاوز به سرزمین ما هستند؛ به‌ویژه سفیرشان که دخالتی آشکارا و مفتضحانه در مسائل داخلی عراق دارد. مقاومت اسلامی از گذشته تا کنون مدافع استقلال و آزادی کشور است، در این مسیر جان‌فشانی کرده و همواره پشتیبان حاکمیت عراق بوده و خواهد بود».

نجباء تأکید کرد: «ایثارگری مقاومت در این مسیر ادامه دارد تا زیاده‌خواهی آمریکا و هرکسی که توهم قیمومت عراق را در سر می‌پروراند، متوقف شود».

طبق بیانیه این گروه مقاومت عراقی، تحقق این هدف باید در دو مسیر پیگیری شود:

یک: تحرک جدی از سوی دولت، جریان‌های سیاسی و پارلمان برای مهار سفیر شرور آمریکا و اخراج اشغالگران؛ علی‌الخصوص که نمایندگان مجلس پیش‌تر قانون اخراج نیروهای بیگانه را به تصویب رسانده و ملت نیز با تظاهرات میلیونی خود آن را تأیید کرده است. کافی است دولت با ارسال نامه‌ای، به آمریکاییها اعلام کند که نیازی به وجودشان ندارد.

دو: مقاومت نظامی برای اخراج اشغالگران؛ این حق مشروع ملی است و هیچ‎کس نمی‎تواند در برابرش بایستد، مگر اینکه مزدور اشغالگران باشد. مقاومت اسلامی با افتخار، مسؤولیت مقابله نظامی را عهده‌دار شده است.

پایان پیام/ ت 3400

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول