اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  جامعه

آلودگی صوتی در کدام مناطق پایتخت بیشتر است؟

براساس سامانه ثبت کیفیت آلودگی صوتی در تهران 9 منطقه در وضعیت خطرناک، دو منطقه نامناسب برای کودکان و بیماران و فقط یک منطقه در وضعیت مناسب قرار دارد.

آلودگی صوتی در کدام مناطق پایتخت بیشتر است؟

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، براساس اطلاعات سامانه ثبت کیفیت آلودگی صوتی تهران در بیستم آذر ماه محله های میدان خراسان، منطقه 18،میدان الغدیر، همت، شهید گمنام، تهرانپارس، نیروهوایی، تجریش و ستاد بحران در وضعیت خطرناک آلودگی صوتی قرار گرفت.

همچنین منطقه دو تهران و محله فتح تهران از مناطق نامناسب برای کودکان و افراد بیمار هستند. اما نکته قابل توجه این است که در 22منطقه تهران فقط دو محله  اقدسیه و گلبرگ در وضعیت مناسب و سالم قرار دارند و بقیه مناطق براساس شاخص های آلودگی صوتی در بخش آزاردهنده هستند.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده کردید از مسیر میدان فردوسی تا میدان آزادی که از نظر جغرافیایی در مرکز شهر قرار دارند، برخلاف تصورات از نظر شاخص‌های آلودگی صورتی در وضعیت خطرناک قرار ندارد.

شاخص روزانه آلودگی صوتی معیاری برای تعیین روزانه کیفیت مناطق تهران از نظر الودگی صوتی است که به ترتیب از صفر تا 60 در شرایط مناسب و سالم، از 60 تا 65 نامناسب برای افراد بیمار و کودکان، بین 65 تا 70 در شرایط آزار دهنده و بالای 75 در شرایط خطرناک تعیین شده است.

پایان پیام/ ت 3663

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول