اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هدایت ۵۱ درصد از دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و کاردانش

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان این مطلب که از آنجایی که تا پایان برنامه هفتم توسعه (سال ۱۴۰۸_۱۴۰۷) ۵۱.۵ درصد از دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و کاردانش باید هدایت شوند، گفت: جمعیت دانش‌آموزان شاغل تا پایان برنامه توسعه هفتم به ۲۳ هزار و ۱۱ نفر می‌رسد.

هدایت ۵۱ درصد از دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و کاردانش

وهاب ادیبی، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه در پایان برنامه هفتم توسعه که سال تحصیلی ۱۴۰۸_۱۴۰۷ است پیش‌بینی می‌شود ۵۰ درصد دانش‌آموزان در سطح کشور در رشته‌های فنی و کاردانش تحصیل کنند، اظهار داشت: این موضوع برای استان ۵۱.۵ درصد پیش‌بینی می‌شود.

 معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان استان زنجان با بیان اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ جمعیت دانش‌آموزی در دوره متوسطه دوم(نظری، فنی‌‌و‌حرفه‌ای و کاردانش) بیش از ۳۸ هزار و ۷۸۱ دانش‌آموز است، گفت: این موضوع در سال تحصیلی ۱۴۰۸-۱۴۰۷ به ۴۵ هزار و ۲۶۵ دانش‌آموز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در پایه دهم امسال نسبت به سال گذشته ۶.۳ درصد افزایش ورود به رشته‌های فنی و کاردانش را داشتیم، گفت: این موضوع در سال تحصیلی ۱۴۰۸-۱۴۰۷ به بیش از ۲۳ هزار نفر خواهد رسید.

میرزایی با بیان اینکه امسال سهم پایه دهم در رشته‌های فنی‌و‌ ‌حرفه‌ای و کاردانش ۴۵.۲ بوده است، گفت: سهم رشته‌های نظری حدود ۵۴.۸ است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان استان زنجان با بیان این مطلب که از آنجایی که تا پایان برنامه هفتم توسعه  ۵۱.۵ درصد از دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و کاردانش باید هدایت بشوند، گفت: جمعیت دانش‌آموزان شاغل تا پایان برنامه توسعه هفتم به ۲۳ هزار و ۱۱ نفر می‌رسد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول